قالیباف: استکبارستیزی مردم ایران حرکتی عاقلانه بوده است/امروز، استکبارستیزی یعنی حل مشکلات اقتصادی مردم

کد خبر: 1107000

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مهمترین راهبرد مقابله با آمریکا تلاش جهادی و مدبرانه برای حل مشکلات مردم است.

قالیباف:  استکبارستیزی مردم ایران حرکتی عاقلانه بوده است/امروز، استکبارستیزی یعنی حل مشکلات اقتصادی مردم

 دانشجویان، با تسخیر لانۀ جاسوسی، هویت ضدمردمی و مداخله‌جوی آمریکا را به دنیا نشان دادند

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در آغاز صحن علنی امروز:

 در آستانۀ فرارسیدن سالروز تاریخی تسخیر شجاعانۀ لانۀ جاسوسی آمریکا به‌دست دانشجویان پیرو خط امام، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی می‌دارم. دانشجویان انقلابی در آن زمان، با تسخیر لانۀ جاسوسی، هویت ضدمردمی، مداخله‌جو و مستکبرِ ایالات متحدۀ آمریکا را به دنیا نشان دادند و فصل جدیدی در مقابلۀ عدالت‌جویان و حقیقت‌طلبان سراسر دنیا در برابر زورگویی‌ها و دخالت‌های آمریکا و سایر رژیم‌های مستکبر پدید آوردند.

 روز سیزدهم آبان همچنین مصادف است با روز دانش‌آموز و حادثۀ خونین کشتار بی‌رحمانۀ دانش‌آموزان در سال ۵۷ در تهران. یاد و خاطرۀ تمامی دانش‌آموزانِ شهیدِ آن حادثه را گرامی می‌دارم و به روان پاک آن‌ها درود می‌فرستم.

 استکبارستیزی مردم ایران حرکتی عاقلانه بوده است

 حرکت مردم ایران در تمامی سال‌های بعد از انقلاب در جهت مقابله با زورگویی‌های مستکبران، حرکتی عاقلانه و کاملا در جهت منافع ملی بوده است؛ کشورهای استکباری همچون آمریکا و پیش از آن انگلیس، هر گاه توانسته‌اند با توطئه‌‌های پیچیده یا جنگ‌افروزی علیه استقلال، موجودیت یا منافع مردم ایران اقدام کرده‌اند؛ فقط یکی از آن‌ها کودتای ۲۸ مرداد است. مقابله با این قدرت‌های زورگو و دفاع از منافع کشور و وحدت و امنیت ملی، حکیمانه‌ترین حرکت اجتماعی ملت ایران است.

 پایان تلخ برخی قیام‌های مردمی در منطقه که نگاه بدبینانه به آمریکا را کنار گذاشتند، نشان داد که راهبرد امامین انقلاب مبنی بر مقابله با کشورهای استکباری، عقلانی‌ترین تصمیم برای تامین منافع ملی ایران بوده است.

امروز، استکبارستیزی یعنی حل مشکلات اقتصادی مردم و تلاش برای افزایش همدلی

 مقابله با استکبار وجوه مختلفی دارد و امروز مهم‌ترین راهبرد برای استکبارستیزی تلاش جهادی، مدبرانه و مطابق با برنامه‌ای حساب‌شده برای حل مشکلات مردم است. بارها گفته‌ام که مهم‌ترین مولفۀ تأمینِ امنیتِ ملیِ ما در قلب یکایک مردم ایران قرار دارد و آن باور آن‌ها به مسیر انقلاب است؛ اگر آسیب‌زدن به اقتصاد کشور و برهم‌زدن اتحاد ملی، دستور کار مستکبران است، پس با قاطعیت می‌توان گفت که امروز، استکبارستیزی به معنای حل مشکلات اقتصادی مردم و تلاش برای افزایش همدلی، اتحاد و تألیف قلوب در میان گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی است.

پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که دغدغۀ اصلی زندگی مردم نیست و یا درگیرشدن در جناح‌بازی و حزب‌بازی به‌جای اتحاد ملی برای حل مشکلات مردم، فاصله‌گرفتن از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است. ما مسئولان هر قدر در حل مشکلات اقتصادی مردم موفق شویم، به همان‌ اندازه توانسته ایم استکبار را زمین‌گیر کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها