مجتهدشبستری: مذاکره ای که آمریکا طلب می کند مورد قبول ما نیست

کد خبر: 1107253

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحیه استکبار ستیزی در مردم ما تقویت شده است زیرا مردم ما به عیان دیدند صرفا با شعار و مذاکره نمی توانیم مشکلات را حل کنیم.

مجتهدشبستری: مذاکره ای که آمریکا طلب می کند مورد قبول ما نیست

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با تاثیرات طیف غربگرا طی سال های اخیر در تضعیف روحیه استکبارستیزی اظهار داشت: فکر می کنم با توجه به ناکارآمدی دولت سابق و شکست شعارهایی که می دادند و عدم موفقیت آنها در زمینه تعامل، گفتگو و مذاکره با دنیا؛ روحیه استکبار ستیزی در مردم ما تقویت شده است زیرا مردم ما به عیان دیدند صرفا با شعار و مذاکره، بدون توجه به رویکردهای داخلی و با دست برداشتن از مواضع ضد استکباری نمی توانیم مشکلات را حل کنیم و راه حل مشکلات این نیست که استکبار ستیزی خود را کمرنگ کنیم و اهل مدارا و گفتگو باشیم.

وی عنوان کرد: البته ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ، مخالف با گفتگو و مذاکره نیستیم اما مذاکره ای که آمریکا طلب می کند و آن مقصودی که از مذاکره مبنی بر تسلیم شدن دارد، مورد قبول ما نیست و ما زیر بار آن نخواهیم رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عملا در این چند سال دیدیم که این منطق مذاکره موفق نبود و خود این مسأله عبرت بزرگی برای مردم و کشور ما بود. حتی آنها که تردید داشتند برایشان یقین شده است که علت ناتوانی ما در رسیدن به شعارهای دولت قبل، اهل گفتگو و مذاکره نبودن ما نبود.

مجتهد شبستری افزود: مردم ما باور کردند که آمریکا در خوی استکباری خود ثابت قدم است و دست از آن خباثت ذاتی خود بر نمی دارد و ما با تکیه بر خود و توکل بر خدا می توانیم در عین حرکت با منطق و برنامه، در حل مشکلات خود پیش برویم.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا با ما به شعارها و اهداف ما بر نمی گردد بلکه آمریکا با ما دشمنی ذاتی دارد، گفت: تقابل بین جبهه حق و باطل ابدی و همیشگی است و یا باید باطل از باطل بودن خود دست بردارد یا حق از حق بودن خود. در غیر این صورت امکان صلح و سازش میان آنها وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نکته دیگر آن است که اگر این منطق که مشکلات کشور ناشی از آمریکا ستیزی جمهوری اسلامی ایران است، عامل مشکلات ما باشد پس کشورهایی که با آمریکا رابطه دارند نباید هیچ مشکلی داشته باشند.

وی در پایان افزود: کشورهایی هستند که روابط خوبی با آمریکا دارند و به نوعی مستعمره آمریکا و حیاط خلوت آن محسوب می شوند اما مشکلات فراوانی دارند. البته قبول داریم بخشی از مشکلات مربوط به تحریم‌ها است نه همه آن و با تکیه بر توان داخلی و با عزم و روحیه جهادی امکان حل مشکلات وجود دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها