ویتنام: در حال مذاکره با ایران بر سر نفتکشمان هستیم

کد خبر: 1107293

وزارت خارجه ویتنام اعلام کرد با مقام‌های ایران درباره نفتکش توقیف‌شده این کشور وارد مذاکره شده است.

ویتنام: در حال مذاکره با ایران بر سر نفتکشمان هستیم

وزارت خارجه ویتنام از آغاز گفتگوها با تهران در خصوص نفتکش توقیف شده توسط ایران خبر داد.

به گزارش المیادین، وزارت خارجه ویتنام از آغاز گفتگوها با تهران در خصوص نفتکش توقیف شده توسط ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، «فام تو هانگ» سخنگوی وزارت خارجه ویتنام در این خصوص گفت: وزارت امور خارجه با سفارت ایران در هانوی و سفارت ویتنام در ایران نیز با مقامات ایرانی برای راستی‌آزمایی اطلاعات و حل و فصل این حادثه برای اطمینان از ایمنی و رفتار انسانی با شهروندان ویتنامی مذاکره کرده اند.

پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده بود که ایران یک نفتکش تحت پرچم ویتنام را در دریای عمان توقیف کرده؛ هنوز این نفتکش را در اختیار دارد و در بندرعباس نگهداری می‌کند.

این تقابل که مربوط به چند وقت اخیر بوده، در پی رفتار غیرحرفه‌ای ناو جنگی آمریکا در آب‌های جنوبی (دریای عمان) کشور رخ داده که با واکنش قاطع قایق‌های تندروی سپاه پاسداران مواجه شده و پس از این ماجرا ناو آمریکایی صحنه را ترک می‌کند.

آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همزمان دلاور مردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.

نیروهای آمریکایی مجدداً با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند. این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی کشور عزیزمان است./ مهر

در حال تکمیل…

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها