«فردا» گزارش می‌دهد

همفکری روزافزون

کد خبر: 1107547

در چند ماه گذشته شاهد برقراری جلسات متعدد بین رسانه‌ها و روسای قوا و یا نظرخواهی از نخبگان سیاسی بوده‌ایم؛ آن هم فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی.

همفکری روزافزون

گروه سیاست سایت فردا - یکی از اقدامات خوب این روزها آن است که مسئولان امر در دولت و سایر قوا هر جا که لازم باشد جناح‌بندی‌های سیاسی را کنار می‌گذارند و هر وقت که نیاز باشد، از نظر نخبگان بهره می‌جویند. 

شاهدش همان تماس‌های ابتدای کار از دفتر رئیسی و اژه‌ای با برخی سیاسیون و حقوق‌دانان اصلاح‌طلب که از قضا خیلی هم مورد استقبال قرار گرفت.

دیدارهای اخیر رئس جمهور با رسانه‌ها را نیز باید در همین راستا ارزیابی کرد. همین چند روز قبل بود که کانال تلگرامی عصر ما از دیدار برخی رسانه‌های اصولگرا با رئیسی خبر داد و امروز هم شاهدیم که بعضی روزنامه‌های اصلاح‌طلب عکس یادگاری مدیران مسئول خود با رئیسی را روی جلد کار کرده‌اند. این حتی دومین دیدار آنها است و پیش‌تر وقتی هنوز رئیسی رئیس جمهور نشده بود نیز ملاقاتی با وی داشته و نظرات خود را بیان کرده بودند.

محسنی‌اژه‌ای نیز آنطور که عباس عبدی هفته‌ قبل نوشته بود دیدارهایی با برخی چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا داشته است.

این رویه شاید از جهاتی و از سوی برخی با انتقاداتی همراه باشد که درباره به حق بودن یا نبودن آن حرف بسیار است، اما بدون شک یک نتیجه مثبت دارد و آن هم افزایش تعامل حاکمیت با رسانه‌ها و نخبگان است. دو گروهی که بیش از مقامات به جامعه و افکار عمومی نزدیک هستند و می‌توانند خواست‌ها و نیازهای آنان را منتقل کنند. در عین حال می‌توانند دغدغه‌ها و چالش‌های مقامات را شنیده، درک کنند و در اطلاع‌رسانی‌هایی خود مسیری را پیش بگیرند که یاری‌گر مسئولان و در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها