مشاور ویژه رهبری در دیدار وزیر سوری: سوریه جایگاه ویژه‌ای در کشورهای محور مقاومت دارد

کد خبر: 1108625

مشاور ویژه رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: سوریه جایگاه ویژه‌ای در کشورهای محور مقاومت دارد و در طول این ۱۰ سال در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و هر کشور دیگری قطعا نمی‌توانست تحمل کند و نقش بشار اسد بسیار مهم و تعیین کننده است که تحت هیچ شرایطی صحنه را ترک نکرد.

مشاور ویژه رهبری در دیدار وزیر سوری: سوریه جایگاه ویژه‌ای در کشورهای محور مقاومت دارد

علی اکبر ولایتی امروز چهارشنبه ۱۹ آبان با بسام ابراهیم وزیر علوم کشور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

ولایتی در این دیدار که رئیس دانشگاه دمشق و سفیر این کشور در ایران هم حضور داشتند، ضمن خوش آمدگویی به وزیر علوم و هیئت همراه  گفت: حدود ۳ سال قبل در ملاقات با بشار اسد در سوریه در مورد مسائل علمی، فرهنگی و سیاسی و همچنین  تاسیس شعبه دانشگاه آزاد در سوریه گفتگو کردیم و رئیس جمهور سوریه هم دستور لازم را صادر کردند و دانشگاه آزاد امکانات خوب و اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌توان از این ظرفیت  برای توسعه فعالیت‌های علمی و دانشگاه دو کشور بهره برد. 

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سوریه جایگاه ویژه‌ای در کشور‌های محور مقاومت دارد و در طول این ۱۰ سال در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و هر کشور دیگری قطعا نمی‌توانست تحمل کند و نقش دکتر بشار اسد بسیار مهم و تعیین کننده است که تحت هیچ شرایطی صحنه را ترک نکرد و این نشان دهنده ایمان و اعتقاد به سوریه و شجاعت است.

وی افزود: بسیاری از کشور‌های عرب تابع آمریکا وعده‌هایی داده بودند که اگر سوریه از مقاومت دست بردارد کمک‌هایی کنند، ولی سوریه ایستادگی کرد و ذره‌ای منحرف نشد.

ولایتی بر گسترش همکاری‌های دو طرف در همه زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم که با گفتگو‌های انجام شده این همکاری‌ها در زمینه‌های علمی، دانشگاهی، فنی، پزشکی و ... روز به روز توسعه یابد.

بسام ابراهیم وزیر علوم سوریه هم ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و  سوریه دارای روابط بسیار عمیقی هستند و ما از محبت مقام معظم رهبری، ملت و دولت ایران و جنابعالی نسبت به سوریه آگاه هستیم و همواره در کنار کشور سوریه ایستادید.

وی بر توسعه روابط و همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دانشگاه‌های ایران و سوریه تاکید کرد و افزود: این روابط و همکاری‌ها باید گسترش یابد و در این مورد بسیار جدی هستیم و علاوه بر دانشگاه آزاد، از دانشگاه‌های تهران، امیر کبیر و وزارت علوم هم بازدید کردیم.

بسام با تقدیر از همراهی‌های ولایتی، از وی جهت بازدید و سخنرانی در دانشگاه دمشق دعوت کرد و گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های علمی و تکنولوژی بسیار حائز اهمیت است و روابط دو کشور در بحث‌های علمی و پژوهشی به بهترین شکل ممکن خواهد بود و این روند تسریع خواهد شد.

وزیر علوم سوریه در پایان برای مقام معظم رهبری، ملت و دولت ایران آرزوی موفقیت و پیروزی نمود و اظهار امیدواری کرد روابط دو کشور در سطح گسترده ادامه یابد.

رئیس دانشگاه دمشق هم با ابراز خرسندی از این دیدار بر همکاری‌های دانشگاهی وعلمی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه دارای تاریخ و سرنوشت مشترکی هستند.

وی با گرامی داشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهیدان مقاومت از حمایت‌های انجام شده تقدیر و تشکر کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها