بازدید نمایندگان از تأسیسات نفتی و گازی پارس جنوبی

کد خبر: 1108799

اعضا کمیسیون انرژی مجلس با حضور در منطقه پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهر ضمن بررسی روند اجرا طرح‌ها، وضعیت تأمین سوخت و رفع چالش‌های مربوطه را بررسی می‌کنند.

بازدید نمایندگان از تأسیسات نفتی و گازی پارس جنوبی

اعضا کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی صبح امروز به‌منظور بررسی اجرا طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی وارد عسلویه استان بوشهر شدند.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مسئولان پارس جنوبی که اعضا کمیسیون انرژی مجلس در سفر به عسلویه همراهی می‌کنند روند تولید گاز از پالایشگاه‌ها و  فعالیت تأسیسات نفتی و گازی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده کنگان، عسلویه، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی در استقبال از اعضا این کمیسیون، هدف از این سفر را کمک به تسریع پروژه‌های وزارت نفت و بررسی مشکلات صنعت و محیط پیرامونی دانست و اظهار داشت: تلاش می‌شود با حضور مستمر مسئولان و مقامات کشوری به‌ویژه مدیران نفتی دولت و مجلس، به تعامل و خدمت بهتر به میزبان صنایع عظیم نفت و گاز در عسلویه و جنوب استان کمک و در کنار آن هم اهداف اقتصادی کشور را دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام موسی احمدی با بیان اینکه عسلویه و کنگان نقش مهمی در تأمین گاز مصرفی کشور دارد خاطر نشان کرد: طرح‌های پارس جنوبی در 2 سایت عسلویه و کنگان اجرا شده که توجه به تکمیل پروژه‌های در دست اجرا از جمله فاز 14 پارس جنوبی در اولویت قرار دارد.

بازدید از فاز 14 پارس جنوبی، پالایشگاه‌ها و نشست با مدیران شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی از جمله برنامه‌های کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سفر 2 روزه به قطب انرژی کشور در عسلویه است.

فاز 14 پارس جنوبی از ایرانی‌ترین فازهای تولید گاز در استان بوشهر در فصل سرما امسال وارد مدار تولید می‌شود که معاون تولید شرکت ملی نفت ایران تحقق این مهم را اولویت مهم وزارت نفت اعلام کرد.

فرخ علیخانی بهره‌برداری از ردیف چهارم شیرین‌سازی پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اولویت اصلی وزارت نفت راه‌اندازی پالایشگاه فاز 14 است که در این راستا راه‌اندازی پالایشگاه خشکی این فاز بر اساس برنامه‌ریزی مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی با بیان اینکه در اجرای فاز 14 پارس جنوبی متخصصان کار جهادی می‌کنند گفت: اکنون همه مراحل این فاز به جز ردیف فراورش آماده راه‌اندازی است که انتظار می‌رود با شتاب هرچه بیشتر و تکمیل فعالیت‌های باقی‌مانده بر اساس برنامه زمانبندی، ورود گاز ترش به پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی و تصفیه گاز شیرین و انتقال به خط ششم سراسری گاز محقق شود.

وزیر نفت چندی قبل در سفر به منطقه پارس جنوبی در عسلویه و بازدید از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی خاطر نشان کرد: پالایشگاه فاز 14، آخرین پالایشگاه زنجیره خشکی پارس جنوبی است که نخستین ردیف شیرین‌سازی آن در فصل سرما امسال وارد مدار تولید می‌شود.

جواد اوجی نقش فاز 14 در تأمین گاز فصل سرما را مهم دانست و بیان کرد: با وارد مدار شدن نخستین واحد شیرین‌سازی فاز 14 پارس جنوبی به کمک شبکه گازی کشور در جبران کمبود گاز در فصل سرما می‌آید.

وی تأمین سوخت زمستانی را از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت نفت دانست و تصریح کرد: اکنون 70 درصد به میزان بیش از 700 میلیون مترمکعب گاز مصرفی کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تأمین می‌شود./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها