جزئیات مصوبات امروز کمیسیون های تخصصی مجلس/ گزارش نشست کمیسیون قضایی

کد خبر: 1109466

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای تخصیص اعتبار به مؤسسات فرهنگی مردم‌نهاد در جریان بررسی لایحه بودجه 1401 خبر داد.

جزئیات مصوبات امروز کمیسیون های تخصصی مجلس/ گزارش نشست کمیسیون قضایی

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز مدیر و معاونین قرارگاه خاتم‌الاوصیا با حضور در کمیسیون گزارشی از برنامه‌های خود به نمایندگان ارائه کردند.

وی افزود: این مؤسسه دارای هشت معاونت است که هر کدام در حوزه‌های مختلف همچون آسیب‌های اجتماعی و ... فعالیت دارند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در این جلسه ضمن ارائه گزارش مدیر و معاونین این مؤسسه اعضای کمیسیون نیز نقطه‌نظرات و سؤالاتی داشتند که مطرح شد اما به دلیل ضیق وقت بنا شد در یک جلسه دیگر مسائل این مؤسسه بیشتر شکافته و مورد بررسی قرار گیرد.

منتظری خاطرنشان کرد: در پایان جلسه جمع‌بندی براین شد تا با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مؤسسات فرهنگی مردم‌نهاد در جریان بررسی لایحه بودجه 1401 کمیسیون فرهنگی توجهات خاصی برای تخصیص اعتبار به این مؤسسات داشته باشد.

وی افزود: همچنین بنابراین شد تا کارشناسان و فعالان فرهنگی مردم‌نهاد به صورت جهادی و رایگان مشاوره‌هایی را در تدوین طرح‌ها به کمیسیون ارائه کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: همچنین بنا شد نشست مشترکی بین مؤسسات فرهنگی مردم‌نهادی که در سطح ملی فعالیت دارند با سازمان‌های فرهنگی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد و ... برگزار و حمایت‌های لازم از این مؤسسات به عمل آید.

منتظری خاطرنشان کرد: علاوه بر این در این جلسه گزارش کمیته اعزامی کمیسیون به جزایر هرمز و قشم در مورد جاذبه‌های گردشگری این دو جزیره در کمیسیون قرائت شد که طبق گزارش ارائه شده جزیره هرمز با وجود ظرفیت‌های فراوان به دلیل ضعف‌های مدیریتی با مشکلات زیادی مواجه است و از ظرفیت‌های آن استفاده نشده است که در این مورد بنا شد تا مشکلات این جزیره در حوزه گردشگری که بیشتر جنبه استانی هم دارد با پیگیری‌هایی که صورت گرفته مرتفع شود.

وی افزود:‌در مورد جزیره قشم هم که جزو مناطق آزاد تجاری است بنا شد تا مناطق آزاد تجاری ما فقط از نظر اقتصادی مورد توجه نباشند و دارای پیوست فرهنگی نیز باشند که در این بنا شد تا با سردار سعید محمد نشستی در کمیسیون برگزار شود.

 گزارش نشست کمیسیون قضایی/ اعلام آمادگی بسیج حقوقدانان برای ارائه مشورت به مجلس

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی با حضور در کمیسیون قضایی گزارشی را در مورد تعاریف و عناوین مخدر جدید به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

حجت الاسلام محمدعلی نقد علی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز رئیس بسیج حقوقدانان با حضور در جلسه کمیسیون گزارشی را از برنامه‌ها و اقدامات بسیج حقوقدانان ارائه کرد.

وی افزود: رئیس بسیج حقوقدانان گفت که در زیر مجموعه آنها 50 هزار نفر به صورت فعال و 20 هزار نفر به صورت عضو عادی در حال فعالیت هستند و بسیج حقوقدانان آمادگی دارد تا مشورت‌های لازم را در تدوین طرح‌ها و لوایح به کمیسیون‌های مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: رئیس بسیج حقوقدانان همچنین گزارشی را از اقدامات این مجموعه در مورد صلح و سازش‌ها معاضدت‌های حقوقی که داشتند به نمایندگان ارائه کرد.

نقدعلی خاطرنشان کرد: علاوه بر این جلسه امروز طبق تبصره ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس در مورد عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر درباره ارائه تعریف و توزیع عناوین جدید مواد مخدر مطرح شد و نمایندگان وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر گزارشی را در این زمینه به اعضای کمیسیون ارائه کردند که نمایندگان از این گزارش قانع نشدند و بنا شد گزارش مکتوب در این باره به کمیسیون ارائه شود.

وی افزود: چنانچه گزارش مکتوب به نهادهای مربوطه در مورد تعاریف و عناوین جدید مواد مخدر برای کمیسیون قانع‌کننده نباشد گزارش این موضوع در صحن مجلس قرائت می‌شود و در مواردی هم که تخلفی صورت گرفته باشد از طریق نهادها نظارتی ازجمله کمیسیون اصل نود مجلس موضوع مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 بررسی چالش‌های بخش پتروشیمی در کمیسیون انرژی مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون درباره بررسی چالش‌های بخش پتروشیمی کشور را تشریح کرد.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در بخش اول جلسه آقای فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور یافت و به تشریح برنامه‌های خود برای تصدی این وزارتخانه پرداخت و نمایندگان نیز سوالات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه بخش دوم جلسه امروز کمیسیون درباره بررسی بخش پتروشیمی کشور در حوزه‌های تولید، مصرف، صادرات و خوراک  این بخش بود، ادامه داد:برای بررسی این موضوع آقای محمدی مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در جلسه کمیسیون حضور پیدا کرده بود.

نماینده نهبندان در مجلس تصریح کرد: طبق گزارشی که آقای محمدی ارائه کرد در حال حاضر 90 میلیون تن در سال ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی داریم که در مقایسه با سال 99 که 65 میلیون تن بوده است به رشد 38 درصدی دست پیدا کرده‌ایم که این روند رو به رشد برای سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی ارزآوری خوبی در زمان تحریم برای کشور داشته است، عنوان کرد:هاب‌های جدیدی که در مکران، قشم و جاسک با استفاده از خوراک‌های بین‌ مجتمعه‌ای  تعریف شده است نوید روزهای بهتری برای این صنعت را می‌دهد.

نخعی با بیان اینکه یکی از چالش‌های این صنعت که در جلسه امروز هم درباره آن بحث شد درباره خوراک گاز طبیعی است، اظهار داشت:با توجه به طراز منفی گاز تولیدی در کشور یکی از چالش‌های جدی در این حوزه است.پیش‌بینی می‌شود در 5 سال آینده 170 میلیون متر مکعب روزانه نیاز خوراک صنعت پتروشیمی باشد که این رشد 75 درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان عضو کمیسیون ابهامات و سوالات خود را مطرح کردند و آقای محمدی نیز به آنها پاسخ داد.

 بررسی مشکلات اعتباری نیروگاه های هسته‌ای در کمیسیون برنامه مجلس

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون، گفت: پیشنهادات درباره  بودجه دیوان محاسبات کل کشور برای سال 1401 در جلسه امروز با حضور کارشناسان دیوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این موضوع طی دو جلسه گذشته نیز مطرح و نمایندگان ایرادات و انتقادات خود را نسبت به آن اعلام کرده بودند.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد، براساس بودجه سال جاری رشد مختصری در حوزه های مشخص در بودجه دیوان محاسبات انجام شود. به طور مثال به دلیل بررسی عملکرد دستگاه‌ها و اینکه دیوان محاسبات طی دو سال گذشته تلاش کرده گزارشات تفریغ بودجه سنواتی و حتی چند ماه سال جاری را بسیار زودتر از ادوار گذشته به مجلس ارائه کند، می‌توان مقداری به اضافه کاری مدیران، کارشناسان و ... افزود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تاکید کرد: البته به دیوان محاسبات توصیه شد به جای پرداخت اضافه کاری، اقدام به جذب نیروهای جوان دارای تخصص در حوزه دیوان کنند و در نهایت بودجه سال 1401 برای آنها تصویب شد.

مفتح تصریح کرد: در بخش بعدی جلسه دو طرح انجام پروژه های زیربنایی با تهاتر نفت خام که در توسعه کشور اثرگذار هستند، بررسی و مقرر شد، هر دو پیشنهاد در کمیته اقتصادی کمیسیون تجمیع و در صحن کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و تصویب شود تا بتوان آن را به صورت یک تبصره در بودجه سال آینده قرار داد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: در ادامه جلسه کمیسیون، معاونان سازمان انرژی اتمی برای بررسی مشکلات اعتبارات (منابع و مصارف) نیروگاه های هسته ای کشور حضور یافتند البته از رئیس سازمان برای این جلسه دعوت بعمل آمده بود که به دلیل حضور در جلسه هیئت دولت نتوانست حضور یابد.

 جزئیات جلسه نمایندگان با مسئولان وزارت خارجه درباره روابط دیپلماتیک با عربستان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: روابط دیپلماتیک ایران با همسایگان به ویژه عربستان با حضور مسئولان مربوطه و معاون وزیر امور خارجه، بررسی شد.

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: در جلسه عصر امروز بررسی و ارزیابی روابط دیپلماتیک ایران با همسایگان به ویژه عربستان با حضور معاون وزیر امور خارجه و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد. با توجه به مواضع و استقبال مسئولان کشور عربستان از برقراری مناسبات با جمهوری اسلامی، پیگیری‌ها برای رفع موانع در حال انجام است.

وی با اشاره به بررسی مطالبات همسایگان و انتظاراتی که جمهوری اسلامی از کشورهای همسایه دارد، افزود: عربستان از کشورهای مهم منطقه است و طبیعتا در برخی کشورهای منطقه ترجیحات و منافعی را تعریف کرده است. از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه استراتژی‌ها و راهبردهایی را از جهات مختلف دارد که بسیار مهم و گسترده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد:بین منافع، خواسته‌ها و مطالبات همسایگان باید هم پوشانی باشد تا در گسترش مناسبات آسیبی به منافع متقابل زده نشود. در همین راستا معاونان وزیر خارجه و سایر مسئولان مربوطه گزارش‌هایی درباره برقراری مناسبات با عربستان ارایه دادند.

عباس زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی عزمش را برای گسترش ارتباط با همسایگان جزم کرده و به نظر می‌رسد که از طرف ما موانع جدی وجود نداشته باشند البته اختلاف و تفاوت نظر در برخی جهات طبیعی است و هنر دیپلماسی همین است که با اختلاف نظرها در یک مسیر و به شیوه هم افزا، مناسبات را برقرار کرد.

نماینده مشکین‌شهر معتقد است: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بر اساس منافع مشترک می‌توانند همکاری کنند، دیپلماسی خارجی نیز عرصه عقلانیت و تدبیر است و وزارت خارجه ایران به عنوان مجری سیاست‌ها و راهبردهای روابط خارجی مذاکرات مقدماتی را انجام داده اما این مذاکرات باید شکل رسمی به خود گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملیاضافه کرد: جمهوری اسلامی منعی برای آغاز مذاکرات رسمی نمی‌بیند البته مذاکرات رسمی به انجام مقدمات کارشناسی نیاز دارد تا در مذاکرات رسمی توافقات صورت بگیرد. با توجه به مذاکرات مقدماتی امیدواریم مناسبات ایران و عربستان به صورت گسترده و هم افزا برقرار شود، جمهوری اسلامی قطعا دنبال مذاکرات رسمی و گسترش مناسبات با همسایگان است.

 پایان بررسی صلاحیت فیاضی در کمیسیون آموزش مجلس

رئیس کمیسیون آموزش مجلس، از بررسی صلاحیت انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش‌ وپرورش در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: نمایندگان بعد از توضیحات فیاضی به برنامه‌های وی رای ندادند.

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزییات نشست امروز (یکشنبه 23 آبان ) این کمیسیون آموزش اظهار داشت: در این جلسه شور دوم طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت و این طرح تقریبا نهایی شد و بررسی2 الحاقی به آن نیز به جلسه آینده این کمیسیون موکول شد.

وی با بیان اینکه صلاحیت انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش‌ وپرورش از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست امروز کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گرفت افزود: در نهایت این کمیسیون به برنامه‌های ارائه شده از سوی آقای فیاضی رای مثبت نداد و گزارش رای‌گیری امروز (یکشنبه) در جلسه صحن روز سه‌شنبه (روز رای اعتماد) قرائت خواهد شد.

 رشد ۳۸ درصدی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۰

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از رشد ۳۸ درصدی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ طبق گزارش مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد و گفت: رشد ۷۳ درصدی نیاز به گاز طبیعی طی ۵ سال آینده چالش جدی صنعت پتروشیمی است.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 23 آبان) این کمیسیون اظهار داشت: از بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و بررسی وضعیت تولید، مصرف و صادرات محصولات پتروشیمی و نیز وضعیت تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خبر داد.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌های خود را مطرح و نمایندگان نیز سوالات و ابهامات خود را بیان کردند، افزود: همچنین وضعیت تولید، مصرف و صادرات محصولات پتروشیمی و وضعیت تامین خوراک واحدهای پتروشیمی با حضور آقای محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: طبق گزارش مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور حدود 90 میلیون تن است و در مقایسه با سال 99 که  حدود 65 میلیون تن در سال بوده تقریبا به رشد 38 درصدی دست پیدا کرده‌ایم و قرار است این روند رو به رشد با توجه به طرح‌هایی ـ که صنعت پتروشیمی در دست دارد ـ ادامه پیدا کند.

نخعی اضافه کرد: همچنین از آنجا که این صنعت به خصوص در ایام تحریمی ارزآوری خوبی برای کشور دارد از مزایای مهم اقتصادی محسوب می‌شود، ضمن آنکه هاپ‌های جدیدی که برای صنعت پتروشیمی در مناطقی همچون مکران، قشم و جاسک تعریف شده، نوید شرایط بهتری برای  این صنعت در آینده را می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه داخلی‌سازی تجهیزات نیز در این حوزه اتفاق افتاده است، گفت: یکی از چالش‌های مهم این صنعت برای اکنون و آینده  بحث تامین خوراک یا همان گاز طبیعی است بنابراین نیاز روزافزون صنعت پتروشیمی به گاز طبیعی به‌عنوان خوراک، با توجه به تراز منفی تولید و مصرف گاز طبیعی می‌تواند یکی از چالش‌های پیش‌روی این صنعت باشد، لذا پیش‌بینی می‌شود نیاز صنعت پتروشیمی طی 5 سال آینده، به حدود 170 میلیون مترمکعب برسد که این به معنای رشد  73 درصدی نیاز به گاز طبیعی است و این می‌تواند چالش جدی این صنعت باشد.

 

بررسی طرح جامع مدیریت خدمات شهری در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای مشترک برای بررسی کارشناسی طرح جامع مدیریت خدمات شهری خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با ایسنا در تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون طرح جامع مدیریت خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت که آقای ابوترابی به عنوان یکی از طراحان این طرح، توضیحاتی در خصوص علل و ضرورت تهیه این طرح به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین اعضای کمیسیون نیز به بیان نظرات خود پرداختند و در نهایت مقرر شد کمیته مشترکی متشکل از اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراها و اعضای کمیسیون عمران مجلس تشکیل شده تا پس از چکش کاری و بررسی کارشناسی، این طرح مجدداً در صحن کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.

ضرورت مشورت دولت با کمیسیون کشاورزی در مورد حذف ارز ترجیحی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: پیشنهاد ما برای لایحه بودجه ۱۴۰۱ این است که اگر دولت قصد دارد ارز ترجیحی را حذف کند، از ظرفیت مجلس استفاده کند.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: صبح امروز لایحه دولت برای حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به مجلس آمد. ارائه این لایحه بدون هماهنگی با کمیسیون کشاورزی که متولی امنیت غذایی در کشور است، صورت گرفته بود، بنابراین جلسه امروز کمیسیون با محوریت این موضوع برگزار شد.

کمیسیون کشاورزی همه تلاشش را کرد تا لایحه حذف ارز ترجیحی رأی نیاورد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر ضرورت مشورت دولت با کمیسیون کشاورزی پیش از ارائه لایحه به مجلس گفت: ما اعتراضات شدیدی به این ناهماهنگی داشتیم و همه تلاشمان را کردیم که این لایحه در مجلس رأی نیاورد. دولت باید در ابتدا لایحه را به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست می‌فرستاد و از نظرات نمایندگان و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها استفاده می‌کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: ممکن است دولت همه بازخودرهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی ماجرا را بررسی کرده باشد اما به این معنا نیست که مجلس نباید کارش را انجام دهد. پیشنهاد ما برای لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم این است که اگر دولت قصد دارد ارز ترجیحی را حذف کند، از ظرفیت مجلس استفاده کند.

آزادی‌خواه گفت: برای اینکه اینگونه اتفاقات نیفتد از رئیس مجلس دعوت کردیم که این هفته یک جلسه مهمان کمیسیون کشاورزی باشند تا اولویت‌هایمان را برای ایشان تشریح کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در پایان با بیان اینکه لزوما مخالف حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نیستیم، گفت: حتی می‌توان گفت که به نوعی مخالف اتلاف منابع هم هستیم. در شرایط فعلی حیف و میل عجیب و غریبی در ماجرای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اتفاق افتاده است. حرف ما این است که این سیاست باید بگونه ای باشد که مردم متضرر نشوند.

 

بررسی بودجه دیوان محاسبات در کمیسیون بودجه

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی بودجه دیوان محاسبات برای سال آینده در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

محمدمهدی مفتح در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این جلسه پیشنهادات مربوط به بودجه دیوان محاسبات در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت. مقرر شد براساس بودجه سال جاری رشد مختصری در حوزه های مشخص در بودجه دیوان محاسبات انجام شود.

وی در عین حال گفت که به دیوان محاسبات توصیه شده به جای پرداخت اضافه کاری، اقدام به جذب نیروهای جوان دارای تخصص در حوزه دیوان کنند و در نهایت بودجه سال ۱۴۰۱ برای آنها تصویب شود.

مفتح با اشاره به بررسی دو طرح انجام پروژه های زیربنایی با تهاتر نفت خام اثرگذار در توسعه کشور گفت: در این باره پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت تا در بودجه سال آینده لحاظ شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در پایان به حضور معاونان سازمان انرژی اتمی برای بررسی مشکلات اعتبارات مربوط به منابع و مصارف نیروگاه های هسته ای کشور در جلسه کمیسیون اشاره کرد.

گزارش عملکرد سازمان بهزیستی به کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش رییس سازمان بهزیستی درباره برنامه های این سازمان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

زهرا شیخی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در این جلسه رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد برنامه‌ها و سیاست‌های این سازمان گزارشی ارائه کرد. نمایندگان نیز خواستار توجه به اولویت بندی ها در این سازمان مانند ایتام، کودکان و زنان بدسرپرست و بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و اجرای قانون حمایت از معلولان شدند.

شیخی همچنین گفت که در این جلسه روح الامینی، محسنی بندپی، فاضلی، آریان پور، محمدبیگی، سید مرتضی خاتمی، میرمحمدی و اسحاقی به عنوان اعضای کمیسیون بهداشت در کمیسیون مشترک طرح تاسیس صندوق های ذخیره دانشگاهیان وزارتخانه های علوم و بهداشت انتخاب شدند.

وی استماع گزارش مسئولان سازمان بسیج در مورد اقدامات انجام‌ شده در حوزه سلامت را به عنوان دستور دیگر این کمیسیون عنوان کرد و افزود: مسئولان بسیج گزارشی در مورد اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ارائه کردند. کمیسیون بهداشت نیز از تلاش ها و زحمات آنها در کرونا تقدیر کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها