طرح مجلس بساط قمار را برمی‌چیند

کد خبر: 1109746

اخیراً طرحی در مجلس شورای اسلامی به صحن آمده که موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، راجع به تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، را اصلاح کرده است. نمایندگان در نشست علنی یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه با ۱۹۹ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نمایندۀ حاضر، با مادۀ ۲ این طرح در صحن علنی موافقت کردند.

طرح مجلس بساط قمار را برمی‌چیند

سرویس سیاسی فردا: اخیراً طرحی در مجلس شورای اسلامی به صحن آمده که موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، راجع به تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، را اصلاح کرده است. نمایندگان در نشست علنی یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه با ۱۹۹ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نمایندۀ حاضر، با مادۀ ۲ این طرح در صحن علنی موافقت کردند.

بر اساس این طرح اصلاحی، «هر شخص، مکان یا هر نوع فضای حقیقی یا مجازی برای قماربازی یا شرط‌بندی یا برگزاری بخت‌آزمایی دایر یا اداره کند. به حبس درجه شش محکوم می‌شود و چنانچه برای انجام جرائم مذکور یا از طریق ارتکاب آن‌ها وجه، مال، منفعت، خدمت یا امتیاز مالی کسب کرده باشد، علاوه‌بر حبس درجه‌پنج، به ضبط مال و جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر عواید حاصل از جرم نیز محکوم می‌شود».

همچنین، «مرتکب جرائم موضوع این ماده علاوه بر مجازاتهای فوق برای بار نخست به شش‌ماه تا دو سال و در صورت تکرار به مدت دو تا پنج سال از دریافت یک یا چند خدمت ارتباطی و فناوری اطلاعات، از قبیل اخذ نام دامنۀ مرتبه بالای کشوری، دریافت خدمات بانکداری الکترونیکی، دریافت خدمات اینترنت، سیم‌کارت تلفن همراه، داشتن دسته‌چک یا اصدار اسناد تجارتی محروم می‌شود».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها