در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی رئیسی چه گذشت؟/ فیاضی وزیر نشد

کد خبر: 1109823

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به بررسی صلاحیت مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می پردازند.

در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی رئیسی چه گذشت؟/ فیاضی وزیر نشد

جلسه علنی امروز ( سه شنبه) مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

در حالی جلسه علنی آغاز شد که ابراهیم رییسی، رییس جمهور و تعدادی از وزرا و اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور نیز در مجلس  جلسه حضور داشتند.

ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، طرح حمایت از مالکیت صنعتی ، طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری،لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی و لایحه پروتکل اصلاحی بند(۵-۴-۱-۱۰) اساسنامه موسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام) در دستور مجلس است.

همچنین نمایندگان مجلس ضمن بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل هشتاد و پنجم(۸۵) قانون اساسی،گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت شاخص های اقتصادی در دولت های یازدهم و دوازدهم، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان، گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و دو گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت و تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران را مورد بررسی قرار می دهند.

خیرمقدم قالیباف به رئیس‌جمهور

رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به رئیس جمهور و هیات همراه خیرمقدم گفت.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت رحلت حضرت فاطمه معصومه (س)، به رئیس جمهور و هیات همراه که در مجلس حضور یافتند، خیرمقدم گفت.

سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه امروز برای دفاع از مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی حضور یافته تا برای او از نمایندگان رای اعتماد بگیرند.

 گزارش کمیسیون آموزش مجلس درباره برنامه‌های فیاضی قرائت شد

گزارش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش قرائت شد.

به گزارش فارس، گزارش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش قرائت شد.

در این گزارش با اشاره به برنامه‌های خوب مسعود فیاضی، عنوان شده است: انتظار می‌رفت با توجه به سابقه مسئولیت برنامه عملیاتی با زمان بندی مشخص برای راهکارهای خود ارائه دهد.

متن گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به شرح زیر است:

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

 مستند به ماده (202 ) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص بررسی صالحیت و برنامه‌های ارائه شده آقای مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به منظور قرائت در صحن علنی ارائه میشود.

 علیرضا منادی سفیدان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

مقدمه:

وزارت آموزش و پرورش بزرگترین وزارتخانه کشور از نظر تعداد ادارات مستقل شهرستان و منطقه (630 مورد)، حجم بالای نیروی انسانی مشغول بکار و همچنین حساس‌ترین وزارتخانه در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازان کشور است. پرواضح است مدیریت مجموعه‌ای با حدود یک میلیون نیروی انسانی فرهیخته که به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و تصویب شده است و درواقع ریل‌گذاری لازم برای ارتقاء آموزش و پرورش فراهم گردیده است. نیاز امروز جامعه، عملیاتی شدن سند تحول به طور متوازن، با در نظر گرفتن شرایط روز است که نیازمند مجریان هوشمند و با تجربه و توانمند است. لازم است مدیریت آموزش و پرورش کشور، با سرعت و دقت به ارائه برنامه‌های اجرایی و عملی بپردازد و با شناسایی موانع، در جهت رفع آنها گام بردارد.

با توجه به اهمیت مو ضوع، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با دقت و و سواس خاص، صلاحیت وزیرپیشنهادی وزارت مهم آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می گردد:

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

با توجه به نامه شماره 202778 مورخ 22/8/1400 معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به استعلام صوورت گرفته این کمیسیون از مدرک تحصویلی جناب آقای مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، مدرک کارشناسی پیوسته ایشان در رشته عمران مورد تایید قرار گرفت. ضمناً با توجه به مفاد نامه رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه، به استناد مصوبه 503 مورخ 5/6/1381 شورای عالی انقلاب فرهنگی و با عنا یت به مفاد صورت جلسات مورخ 26/11/1390 ،2/2/1393 ،16/12/1394 و 11/4/1397 کمیسیون خبرگان بدون مدرک دانشگاهی و کسب موفقیت در امتحانات عمومی و تخصصی مربوط و دفاع از رساله تدوینی، صلاحیت ایشان در مرتبه استادیار در گروه فقه و اصول مورد تأیید قرار گرفت. بنابراین مدرک کارشناسی وی مورد تأیید قرار گرفته است ولی ایشان فاقد مدرک دکتری می باشد.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

1- بسط عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش

2- تمرکز زدایی و توسعه مشارکت، تنظیم‌گری و مدرسه‌محوری

3 -هوشمندسازی و استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در فرایندهای آموزشی و تربیتی، مدیریت، ارزشیابی و نظارت و شفافیت

4- تقویت آموزش‌های مهارت‌های زندگی و شغلی برای دانش‌آموزان و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با آمایش سرزمین

5- ارتقاء کیفیت نظام تأمین و تربیت منابع انسانی و تقویت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

6- اصلاح ساختارها و فرایندهای اجرایی، اداری و مالی

7- ارتقاء معیشت، منزلت و کرامت معلمان و اجرای رتبه بندی معلمان

8- ارتقاء سلامت جسمی و روحی و فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان

9- تسهیل دسترسی و ارتقاء بهره‌وری فضا و تجهیزات آموزشی، پرورشی و ورزشی

10- توجه و تمرکز ویژه به دوره پیش از دبستان و ابتدایی

11- ارتقاء جایگاه بین‌المللی آموزش و پرورش از طریق افزایش کیفیت آموزش، توسعه همکاری‌های بین‌المللی و مشارکت فعال، الهام‌بخش و اثربخش در مجامع جهانی و منطقه‌ای حوزه تعلیم و تربیت

بخش سوم: بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

علی رغم جامعیت، واقع گرایی، و انسجامی که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی وجود دارد، شاخص های کمی، سنجش‌پذیری و زمانبندی در برنامه‌های ایشان ذکر نشده است و همچنین مقوله هدف، راهبرد و رویکرد در برنامه ایشان دارای مرزبندی دقیقی نیست.

بخش چهارم: انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی

بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی «آموزش و پرورش» با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که 36 درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر «منطبق» و 54 درصد موارد نیز «همسو» است. از سوی دیگر در برنامه وزیر پیشنهادی به 10 درصد از احکام اشاره‌ای نشده است. همچنین موردی مبنی بر مغایرت برنامه‌ها با اسناد بالادستی گزارش نشد.

بخش پنجم: بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

ایشان از میان جامعه بزرگ معلمان کشور نبوده و سابقه معلمی و تدریس در مدارس دولتی را ندارند. وی دارای تجربه فعالیت‌های پژوهشی بویژه در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می باشد و در برنامه خویش هم به خوبی به مسائل اولویت دار و آسیب ها و مشکلات وزارت آموزش و پرورش را اشاره داشته‌اند و راهکارهایی هم برای این مسائل اعلام نمودند. اما انتظار می‌رفت با توجه به سابقه مسوولیت در مرکز پژوهش‌های مجلس، برنامه عملیاتی با زمانبندی مشخص برای راهکارهای خویش ارائه نمایند. ایشان نظرات خوبی در این راهکارها اعلام نمودند ولی کارنامه عملی اطمینان بخشی در سابقه فعالیت‌های ایشان در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.

نتیجه‌گیری و نظر نهایی کمیسیون

ضمن احترام به شخصیت و سوابق پژوهشی آقای مسعود فیاضی و احترام به رئیس جمهور محترم حضرت آیه‌الله دکتر رئیسی نسبت به معرفی ایشان، با توجه به برگزاری جلسات متعدد و بررسی دقیق موضوع، در مجموع کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش و پرورش، با اکثریت آراء مخالفت نمود.

رئیس‌جمهور مجلس را ترک کرد

رئیس جمهوری دقایقی پیش جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را ترک کرد.

به گزارش ایسنا، با آغاز جلسه علنی امروز مجلس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به همراه تعدادی از وزرا و اسماعیلی رئیس دفترش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور داشتند.

بعد از گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره صلاحیت مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رئیس جمهوری به مدت نیم ساعت ضمن توضیحاتی درباره برنامه‌های دولت از فیاضی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش دفاع کرد و سپس جلسه مجلس را با بدرقه تعداد زیادی از نمایندگان ترک کرد.

عدم اعتماد مجلس به مسعود فیاضی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره شاخص‌های اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم از جمله مهمترین اخبار امروز (سه‌شنبه) بیست و پنجم آبان ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی صلاحیت مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستورکار قرار گرفت.

این جلسه درحالی برگزار شد که سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و تعدادی از وزرا و اسماعیلی رئیس دفتر رییس جمهور نیز در مجلس حضور داشتند.

رئیس مجلس در آغاز جلسه به رئیس جمهور و هیات همراه خیرمقدم گفت و رضا حاجی‌پور ضمن ارایه گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مخالفت اکثریت اعضای این کمیسیون با مسعود فیاضی خبر داد و افزود: مدرک کارشناسی ایشان مورد تایید قرار گرفته، ولی ایشان فاقد مدرک دکتری می‌باشد. علی‌رغم جامعیت، واقع‌گرایی و انسجام در برنامه‌های ایشان شاخص‌های کمی و سنجش‌پذیر و زمان‌بندی شده در برنامه‌های ایشان ذکر نشده است. بین اهداف، راهبرد و رویکردها در برنامه ایشان مرزبندی دقیقی وجود ندارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که برای دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، گفت: ما دغدغه های نمایندگان در زمینه آموزش و پرورش را بررسی کردیم و به دکتر فیاضی رسیدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه توصیه افراد در معرفی وزرا موثر نیست، افزود: به هر حال افراد مختلفی معرفی می شوند، اما باید آن افراد با شاخص های ما همخوانی داشته باشند. من تا حجتی بین خود و خدا نداشته باشم اگر همه هم جمع شوند کسی را معرفی نمی کنم باید آن فرد شایستگی لازم را احراز کرده باشد. دکتر فیاضی کلاس، مدرسه و تعلیم و معلم را می شناسد. سالها هم معلم آموزشی بوده و هم پرورشی، محتوای درسی را می شناسد، مدیر کل بوده و در مقطعی هم مسئول فناوری وزارت خانه بوده و با زیرساخت های آموزش و پرورش آشنایی دارد.

رئیسی بعد از استماع گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره صلاحیت مسعود فیاضی و دفاع از برنامه‌های دولت و فیاضی به عنوان گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش، جلسه مجلس را با بدرقه تعداد زیادی از نمایندگان ترک کرد.

مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

منظور فیاضی از تقویت نگرش آخرت گرایانه کودکان چیست؟

در ادامه جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش، احمد محرم زاده یخ فروزان، نماینده مردم اهر و هریس به عنوان مخالف، مدرک دکتری مسعود فیاضی را بی ارتباط توصیف کرد و گفت: منظور وزیر پیشنهادی از تقویت حیات طیبه و تقویت نگرش آخرت گرایانه بر دامنه تربیت کودک و نوجوان ایرانی به زبان ساده چیست؟

فیاضی یک روز هم سابقه مدیریتی ندارد

همچنین حجت الاسلام محمد باقری، نماینده مردم بناب تاکید کرد: فردی که حتی یک روز هم مدیریت یک مدرسه را برعهده نداشته و حتی سابقه مدیرکلی هم ندارد چگونه می‌تواند وزیر آموزش و پرورش باشد.

بیش از ۲۰ ابهام نسبت به فیاضی وجود دارد

در جریان این جلسه، محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش با تاکید بر اینکه باید به استعلامات کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توجه جدی شود، افزود: در فضای مجازی و رسانه‌ای بیش از ۲۰ ابهام نسبت به وزیر پیشنهادی مطرح شده است که انتظار می‌رود وزیر به آن پاسخ دهد.

فیاضی تجربه و تخصص ندارد

سیدکاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون قضایی از دیگر مخالفان فیاضی گفت: آقای رئیس جمهور، آموزش و پرورش آدم های متخصص، علمی و فرهنگی کم ندارد، چرا باعث رنجش فرهنگیان از خود می شوید.

موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

برنامه‌های فیاضی در آموزش و پرورش تحول ایجاد می‌کند

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن حمایت از فیاضی گفت که جبهه بزرگی از فرهنگیان و دغدغه مندان حمایت خود از وزیر پیشنهادی را اعلام کردند. با توجه به برنامه هایی که وزیر ارائه کرد باید گفت این برنامه ها می تواند در آموزش و پرورش تحول گسترده ای را ایجاد کند.

فیاضی برای حل مشکلات آموزش و پرورش راه‌حل دارد

عباس گودرزی نماینده بروجرد هم با بیان این‌که برخی در فضای مجازی به دنبال مهندسی کردن ذهن مسئولان هستند، گفت که فیاضی در بدنه آموزش و پرورش نبوده اما در این وزارتخانه مامور به خدمت بوده و برای حل مشکلات آموزش و پرورش راه‌حل دارد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اینترنت و سیم کارت پاک دانش آموزان برنامه دارد

زهره الهیان نماینده تهران از دیگر موافقان فیاضی بود که گفت که در حال حاضر دانش آموزان با موبایل و تبلت هایی برای آموزش مجازی روبرو هستند که باعث می شود خوراک مسموم و فضای مجازی ذهن آنها را تحت تاثیر قرار دهد، آقای فیاضی برای اینترنت پاک و سیم کارت پاک دانش آموزان برنامه دارد.

فیاضی صد و اندی برنامه عملیاتی به مجلس ارائه کرده است

همچنین حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صد و اندی برنامه عملیاتی به مجلس ارائه کرده، خواستار توجه نمایندگان به برنامه های وی شد.

در ادامه جلسه علنی، مسعود فیاضی  ضمن تشکر از مخالفان و موافقانش با بیان اینکه یک مدیر تحول گرا هستم و نقشه تحول در دست بنده است، گفت: تنها دغدغه ارتقاء آموزش و پرورش است. نزدیک به ۵۰ میلیون از جمعیت کشور با این وزارت خانه در ارتباط هستند. بنده در مرکز پژوهش‌های مجلس هستم و شأن نمایندگی را می‌شناسم به همین خاطر در مورد رأی نمایندگان خاضع هستم.

بعد از دفاعیات  وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، محمد باقر قالیباف از وزرای دولت خواست که مجلس را ترک کنند و اعلام کرد که کارت‌ها برای اعلام نظر بین آنها تقسیم شود و رای گیری آغاز شد.

در نهایت نمایندگان با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ رای به مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد ندادند.

فیاضی دومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است پیش از او حسین باغ گلی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که او هم نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

محمدباقر قالیباف بعد از اعلام رای مخالفت مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای فیاضی موفق به اخذ رای اعتماد از نمایندگان به عنوان وزیر آموزش و پرورش نشد. از رئیس جمهور آقای دکتر رئیسی خواهش می‌کنم در اسرع وقت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را معرفی کند چون واقعا این وزارتخانه بسیار مهم و کلیدی است.

در حاشیه جلسه علنی هم سخنگوی هیات رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران اعلام کرد که رئیس جمهور ۷ روز از فرصت اولیه ۹۰ روزه‌اش زمان دارد تا گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند.

در ادامه جلسه علنی، سخنگوی کمیسیون اقتصای مجلس گزارش این کمیسیون درباره وضعیت شاخصهای اقتصادی در دولتهای یازدهم و دوازدهم را قرائت کرد.

غلامرضا مرحبا در توضیح این گزارش گفت: در شرایطی که مشخص نیست، دولت مستقر چگونه اقتصاد کشور را به دولت بعدی تحویل می دهد شاخصهای اقتصادی کمک می کند تا عملکرد دولتها قابل مقایسه باشد، لذا کمیسیون اقتصادی گزارشی در این زمینه و در سه بخش تهیه کرده است.

محمدرضا صباغیان بافقی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی تاکید کرد که دولت‌ها در تحویل دادن و تحویل گرفتن اداره کشور، وضعیت آسیب‌های اجتماعی را مشخص کنند.

همچنین رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور، گفت: ۹۵ درصد مراجعات مردمی به نمایندگان درباره بحث اشتغال و معیشت است./ ایسنا

آغاز رأی‌گیری برای فیاضی

رای‌گیری از نمایندگان درباره مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از دفاعیات مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از وزرای دولت خواست که مجلس را ترک کنند و اعلام کرد که کارت‌ها برای اعلام نظر بین آنها تقسیم شود.

با اعلام آغاز رای‌گیری بسیاری از نمایندگان به نشانه مخالفت، دو - دو کرده و بسیاری دیگر به نشانه موافقت چهار - چهار کردند.

حاجی دلیگانی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی - توضیح داد که کارت‌های تقسیم شده بین نمایندگان دارای سه گزینه موافق، مخالف و ممتنع است و آنها نظر خود را در این کارت‌ها اعلام کنند.

مجلس به «مسعود فیاضی» رأی اعتماد نداد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۴۰ رأی مخالف به «مسعود فیاضی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رأی اعتماد ندادند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس پس از دفاعیات رئیس‌جمهور از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و نطق موافقین و مخالفین و همچنین سخنان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، با ۱۱۵ رأی موافق و ۱۴۰ رأی مخالف به «مسعود فیاضی» رأی اعتماد ندادند.

رئیس‌جمهور دراسرع وقت گزینه بعدی وزارت آموزش و پرورش را معرفی کند

محمد باقر قالیباف پس از اعلام رأی مخالفت نمایندگان با وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: از رئیس جمهور خواهش می کنم که در اسرع وقت گزینه بعدی وزارت آموزش و پرورش را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش بسیار مهم و کلیدی است. ما در دو دوره دولت های قبل و طی ۱۶ سال شاهد بودیم که همیشه وزیر آموزش و پرورش در رأی گیری اولیه دولت ها دچار چالش شده است و متأسفانه این مهمترین وزارتخانه تغییرات بسیاری از حیث وزیر داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مسئله به کشور و هم آموزش و پرورش آسیب می زند و ان شاءالله رئیس جمهور گزینه بعدی وزارت آموزش و پرورش را در کمترین زمان به مجلس معرفی کند تا مجلس بتواند بررسی های خود را انجام دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها