کی بود، کی بود اصلاح‌طلبانه در فساد پرونده کرسنت

کد خبر: 1111035

موضوع پرونده کرسنت و فساد رخ داده در آن فقره بارها و بارها به روایت درآمده اما چون در این ماجرا هم قبیله‌های طیف موسوم به اصلاح‌طلب متهم هستند شرق ترجیح داده این طور بنویسد: «در پرونده کرسنت چه اتفاقی افتاد؟ اگر فکر می‌کنید به هر طریقی می‌توانید جواب قطعی یا تا حدی قطعی برای این سؤال بیابید، انسانی بسیار خوش‌بین تلقی می‌شوید.

کی بود، کی بود اصلاح‌طلبانه در فساد پرونده کرسنت

موضوع پرونده کرسنت و فساد رخ داده در آن فقره بارها و بارها به روایت درآمده اما چون در این ماجرا هم قبیله‌های طیف موسوم به اصلاح‌طلب متهم هستند شرق ترجیح داده این طور بنویسد: «در پرونده کرسنت چه اتفاقی افتاد؟ اگر فکر می‌کنید به هر طریقی می‌توانید جواب قطعی یا تا حدی قطعی برای این سؤال بیابید، انسانی بسیار خوش‌بین تلقی می‌شوید. به عنوان پیشنهاد سری به صفحه ویکی‌پدیای قرارداد کرسنت بزنید و اگر امر محصل و مشخصی دستگیرتان شد ما ادعای ابهام بیش از حد مطلب را پس می‌گیریم.»

در ادامه این مطلب آمده: «از عجایب ایران یکی پرونده کرسنت است که همه درباره آن یک ادعا دارند. یعنی مخالفان همان نسبتی را به موافقان می‌دهند که موافقان به مخالفان. صحبت از خیانت و ضربه‌زدن به منافع ملی در جریان این پرونده بسیار عادی است. فقط یک نمونه از این عجایب اینکه در جریان کار محمدرضا رحیمی یک بار با افشاگری به دلایلی نامعلوم و درباره قراردادی بسیار حساس کار را معلق کرد؛ کاری که بر فرض درست‌بودن نیز می‌توانست در رده‌های بالا و بدون کشیدن موضوع به عرصه عمومی انجام شود. عجیب‌تر آنکه او بعدا به‌عنوان معاون‌اول محمود احمدی‌نژاد و به همراه مرحوم علی کردان در وزارت کشور در حال جوش‌دادن معامله بودند که شریعتمداری کیهان سوت‌زنی کرد و این بار قرارداد این‌گونه معلق شد. نام حسن روحانی و محمد خاتمی دو رئیس‌جمهور دیگر ایران نیز در این پرونده مطرح است. روحانی هنگام ریاست بر شورای عالی امنیت ملی به این پرونده ورود کرد و می‌شود گفت دو نظر متفاوت درباره قرارداد داشت.»

در این موضوع لازم به ذکر است که تا سال 1392 کشورمان در پرونده کرسنت داشت خوب پیش می‌رفت تا اینکه دولت محبوب اصلاح‌طلبان در سال 1392 روی کار آمد و همان زمان رئیس‌وقت دولت، بیژن زنگنه را به عنوان وزیر نفت معرفی کرد. همین باعث شد تا طرف دیگر این ماجرا با بهانه اینکه چطور است که طرف ایرانی شخصی را که در این پرونده متهم است به وزارت نفت برگزیده ناگهان مسیر پرونده را به طور کلی عوض کرد./ کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها