«فردا» گزارش می‌دهد

گروسی دوباره می‌آید

کد خبر: 1111069

رافائل گروسی امروز به تهران می‌آید و این سفر با توجه به در پیش بودن نشست شورای حاکم، حائز اهمیت خواهد بود.

گروسی دوباره می‌آید

گروه سیاست سایت فردا - رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز  به تهران می‌آید و قرار است با امیرعبداللهیان هم دیدار کند. البته خودش در چند مصاحبه اخیر گفته بود که مایل به گفت‌وگو با رئیس جمهور ایران است اما از آنجا که او یک مقام فنی و نه سیاسی است، ایران به این درخواست توجهی نکرده است. به هرحال او می‌آید. آن هم درحالی که نشست شورای حکام در پیش است و او قبلا از بابت فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی‌هایی کرده است. فرانسه هم چند روز قبل خواستار برخورد قاطع شورای حکام با ایران شده بود. بر این اساس سفر گروسی به ایران اهمیت ویژه ای دارد.

این دومین سفر او به تهران بعد از روی کار آمدن دولت رئیسی است. این سفر در راستای توافقی است که در سفر شهریور با مقامات کشورمان کرده بود. در آن ملاقات توافق شده که در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فیمابین، دو طرف دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. همچنین دو طرف، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فیمابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

در همین چارچوب رافائل گروسی و محمد اسلامی در حاشیه کنفرانس عمومی اخیر آژانس با یکدیگر دیدار کردند. بر اساس بیانیه مشترک ایران و آژانس هم چنین "به بازرسان آژانس اجازه داده شد تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کنند."

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها