«فردا» گزارش می‌دهد

رد ادعای آمریکایی‌ها از سوی گروسی

کد خبر: 1111377

محمد اسلامی در نشست خبری مشترک بعد از دیدار بار رافائل گروسی از تاکید آژانس بر عدم انحراف ایران در فعالیت‌های هسته‌ای خبر داد.

رد ادعای آمریکایی‌ها از سوی گروسی

گروه سیاست سایت فردا - محمد اسلامی در نشست خبری مشترک بعد از دیدار بار رافائل گروسی از تاکید آژانس بر عدم انحراف ایران در فعالیت‌های هسته‌ای خبر داد. آن هم در حالی آمریکایی‌ها هنوز حرف خود را زده و ادعاهای بی‌اساس مطرح می‌کنند. مثلا ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گام‌های اخیر جمهوری اسلامی در غنی‌سازی اورانیوم را "نگران‌کننده و تحریک‌آمیز" توصیف و ایران را تلویحا به تلاش برای ساختن بمب اتمی متهم کرده است! او مدعی است که غنی‌سازی از این نوع فقط توسط کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای انجام می‌شود.

همزمان با طرح این ادعاهای تکراری اما مدیرکل آژانس انرژی اتمی که او هم پیش‌تر نگرانی‌هایی را ابراز کرده بود به تهران آمده و با مقامات کشورمان رایزنی و گفت‌و گو می‌کند. 

 گروسی پس از پایان مذاکرات دو ساعته خود با رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: چند ماه پیش که ایران آمدم توافق کردیم که برگردم تا درباره مواردی گفت وگو و کار مشترک و شفاف سازی کنیم و تداوم و تعمیق گفتگو ها را داشته باشیم و امروز هم افتخار دارم با وزیر خارجه ایران دیدار کنم. 

وی ادامه داد: صحبت های امروز فشرده بود. ما دنبال آن هستیم که مذاکرات را ادامه دهیم بااین نگاه که زمینه های مشترک را پیدا کنیم. موضوعاتی است که ما و رئیس سازمان انرژی اتمی داریم بررسی می کنیم و هدف این است که با توجه به تغییرات اقلیمی به انرژی های پاک منجر شود و تلاش داریم سرسختانه که نشست امروز نتیجه گیری مثبت داشته باشد و این هدف ما از صحبت های امروز است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در نشست خبری مشترک با او گفت که گروسی تاکید کرده ایران هیچ انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای خود نداشته و ایران طبق ضوابط به کار خود ادامه می‌دهد.

وی همچنین گفت: ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها