محسن کوهکن در گفت‌وگو با «فردا»:

غربی‌ها فهمیده‌اند ایران به زانو در نمی‌آید

کد خبر: 1111489

محسن کوهکن گفت: غربی‌ها در آستانه مذکرات وین متوجه شده‌اند که در پی تحریم‌های ظالمانه آمریکا به اهدافشان نرسیده‌اند.

غربی‌ها فهمیده‌اند ایران به زانو در نمی‌آید

گروه سیاست سایت فردا: در آستانه مذاکرات هسته‌ای رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران آمده است و هم‌زمان سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، هم از بهبود اوضاع اقتصادی ایران خبر داده است. حالا در این شرایط به نظر می‌رسد که همه این گزاره‌های خبر می‌تواند بر روند مذاکرات هشتم آذر در وین تأثیرگذار باشد.

محسن کوهکن، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «در ابتدا باید بگوییم که هیچکس با اصل مذاکرات مخالف نبوده و نیست؛ آنچه منتقدان دولت قبل می‌گفتند ناظر به آن بود که محتوای مذاکرات در دولت قبل مبتنی بر دفاع از حقوق ملت ایران نبود؛ وگرنه اگر مذاکرات بر اساس فرموده‌های مقام معظم رهبری، مصوبه مجلس و نظر شورای عالی امنیت ملی پیش می‌رفت، کسی مخالف اصل مذاکرات نبود. متأسفانه در دولت قبل مشاهده شد که از سوی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کنندگان نسبت به محتوای مذاکرات سهل‌انگاری می‌شود و آنجا بود که انتقادها به دولت آقای روحانی به وجود آمد».

او ادامه داد: «از سوی دیگر تجربه 40ساله ما در انقلاب اسلامی نشان داده است که هر زمان دربرابر زورگویی‌های غربی‌ها ایستاده‌ایم، آنها عقب‌نشنی کرده‌اند و حالا هم باید به همین شیوه جلو برویم».

این فعال سیاسی بیان کرد: «ما باید در مذاکرات از سر اقتدار وارد شویم. آقای رئیس‌جمهور به درستی و در بهترین زمان اعلام کردند که وضعیت اقتصادی ایران بهتر از گذشته شده است زیرا غربی‌ها در آستانه مذکرات وین متوجه می‌شوند که در پی تحریم‌های ظالمانه آمریکا به هدفشان که سرنگونی نظام بود نرسیدند. البته باید گفت که این تحریم‌ها ایران را تحت فشار اقتصادی قرار داد اما همه فهمیدند که می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم».

او افزود: «هم غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که با زورگویی ایران به زانو در نمی‌آید و هم ما درک کردیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم و در شرایط دشوار متکی به توانمندی‌های خودمان باشیم».

این نماینده پیشین مجلس اظهار کرد: «اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها قدری عاقل عمل کنند و بخواهند واقعا مشکلات در ارتباط با برجام حل شود من تصور می‌کنم مذاکرات وین به نتایج خوبی می‌رسد اما یک خواسته از تیم مذاکره‌کننده و دولت دارم آنکه مانند دولت قبل، آقای روحانی و آقای ظریف نباشند که بعد از هر مذاکره‌ای همه‌چیز را خوب جلوه می‌دادند. به نظرم تیم مذاکره‌کننده باید بر اساس واقعیت آنچه در مذاکرات رخ می‌دهد؛ چه خوب و چه بد را بیان کنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها