دستور رضایی برای ترخیص سریع کالاهای اساسی از بنادر

کد خبر: 1111814

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از انبار کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی بر سریع در ترخیص کالا و نگهداری صحیح از آنها تاکید کرد.

دستور رضایی برای ترخیص سریع کالاهای اساسی از بنادر

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در سفر‌ به هرمزگان و شهر بندرعباس ‌در گلزار شهدای گمنام واقع در محوطه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حاضر شد و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای 8 سال دفاع مقدس با آنها تجدید بیعت کرد.

وی سپس از طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی بازدید کرد‌ و از نزدیک در جریان روند اجرا، ابعاد طرح و مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

رضایی در ادامه در محل انبار برنج و اقلام ضروری مردم حضور پیدا کرد و ضمن بازدید از روند ترخیص و انبار کالاهای اساسی بر لزوم تسریع در ترخیص کالا و نگهداری صحیح از آنها تاکید کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه از پایانه کانتینری مجمع بندری شهید رجایی بندرعباس نیز بازدید کرد.

‌معاون اقتصاوی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست دولت سیزدهم در بحث حمل و نقل کالا این است که این امر را به صورت یکسره انجام دهیم و هزینه‌های آن را کاهش دهیم چرا که بسیاری از کانتیتر‌های موجود اجاره‌ای هستند و ما باید به ازای آنها دلار پرداخت کنیم.

وی افزود: تاخیر در ترخیص و معطل ماندن برخی از کالاها در گمرک موجب می‌شود که یک درصد به قیمت تمام شده کالاها اضافه شود و این امر نیز به تبع موجب افزایش تورم نیز می‌شود لذا به دنبال این هستیم با افزایش سرعت ترخیص کالاها و روان کردن حمل آنها تورم را نیز کاهش دهیم چرا که مدیریت این امر خود به خود در قیمت تمام شده کالا تاثیر می‌گذارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور پس از بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی در نشست غیرعلنی اتاق گفتگوی بخش خصوصی و دولت پشت درهای بسته حاضر شد تا با فعالان این حوزه گفتگو و مشکلات بخش خصوصی هرمزگان را احصا کند./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها