«فردا» گزارش می‌دهد

استقبال اصلاح‌طلبان از دعوای لاریجانی و شورای نگهبان

کد خبر: 1112166

یک چهره نزدیک به لاریجانی با اشاره به اینکه شورای نگهبان آزاد عمل نمی‌کند، گفته «آقای لاریجانی تغییر نکرده، نظام هم هم نظام جمهوری اسلامی است و باید دید چه کسانی تغییر کرده‌اند»

استقبال اصلاح‌طلبان از دعوای لاریجانی و شورای نگهبان

گروه سیاست سایت فردا - تقریبا 6 ما از وقتی که شورای نگهبان تکلیف نامزدهای دور اخیر انتخابات ریاست جمهوری روشن کرد، گذشته اما دعوای لاریجانی و این شورا هنوز تمام نشده است. ماجرا از اصرار لاریجانی به اعلام دلایل رد صلاحیتش آن هم بدو مهر محرمانه شروع شده و پذیرفته نشدن این درخواست از سوی شورای نگهبان کار را به اینجا رساند که حالا رئیس سابق مجلس یک پاسخ 30 صفحه‌ای برایشان بنویسد. آن هم در حالی که خودش این می‌داند این قبیل اقدامات دیگر برای او سودی ندارد. 

علی لاریجانی از اصلاح رویکرد شورای نگهبان گفته و نامه مفصل خود را نیز گویا برای سران قوا و چهره‌های سیاسی فرستاده است. اینکه وی با این کار موجب تغییر در رویکرد شورای نگهبان می‌شود یا خیر معلوم نیست اما علی‌الحساب با استقبال گسترده روزنامه‌های اصلاح‌طلب که از هر رویارویی با شورای نگهبان خرسند می‌شوند، مواجه شده است. 

«شرق» امروز در گزارشی در این باره به شرح هرآنچه در ماه‌های اخیر بین لاریجانی و شورای نگهبان گذشته، پرداخته و نوشته است: « به‌هرحال تا اینجای کار دلایل ردصلاحیت لاریجانی به عموم مردم اطلاع داده نشده؛ شرایطی که برخلاف میل خود لاریجانی است. در چنین وضعیتی حالا او در نامه‌ای مبسوط و 30صفحه‌ای درباره دلایل شورای نگهبان پاسخ داده است.»

«اعتماد» هم گزارشی مشابه اما قوی‌تر دارد. ضمن اینکه با منصور حقیقت‌پور، از چهر‌ه‌های نزدیک به لاریجانی هم گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید: «آقای لاریجانی مطالبه بحقی دارد. ببینید شورای نگهبان گفته اگر دلایل ردصلاحیت افشا شود، حقوق آقای لاریجانی تضییع شده و حرمت و حیثیت ایشان خدشه‌دار می‌شود و آقای لاریجانی در پاسخ تاکید دارد که با اطلاع از این مساله، رضایت دارد. درواقع آقای لاریجانی می‌گوید که بنده راضی هستم به اینکه شما دلایل ردصلاحیتم را اعلام کنید تا مردم در جریان قرار بگیرند. الان طوری ایشان را ردصلاحیت کرده و از اعلام دلایل پرهیز می‌کنند که حتی ما دوستان آقای لاریجانی هم به‌شک افتاده‌ایم! چرا اعلام نمی‌کنند؟ خب بیایند و توضیح بدهند که مساله چه بوده، احیانا ارتباطی به اقامت صبیه ایشان داشته یا چه! بگذارند مردم مطلع شوند!»

این نماینده پیشین مجلس درباره اینکه چرا لاریجانی به جای این همه نامه نگاری، خودش دلایل را منتشر نمی‌کند نیز گفته است: «به‌ هر حال شورای نگهبان این سند را ممهور به مهر محرمانه در اختیار آقای لاریجانی گذاشته‌اند. طبیعتا اگر اقدام به انتشار کند، می‌توانند به او عارض شوند که چرا سند طبقه‌بندی یک دستگاه اداری و حکومتی را منتشر کردی! حال آنکه این مطالبه حق آقای لاریجانی است و البته نه فقط ایشان. حق همه ردصلاحیت‌شدگان ازجمله آقای پزشکیان و دیگران است که بخواهند دلایل ردصلاحیت اعلام شود. به‌ هر حال مردم باید بدانند چرا این افراد با این همه سابقه ردصلاحیت شده‌اند. این چه ردصلاحیتی است که رهبری بعد از آن، به ایشان حکم می‌دهند؟!

این چهره نزدیک به لاریجانی می‌گوید: «شورای نگهبان آزاد رفتار نمی‌کند» و اضافه می‌کند: «آنچه ما می‌دانیم در این مدت حکومت که تغییری نکرده است. حکومت سر جای خود، الحمدلله محکم و پرقدرت فعال است. آقای دکتر لاریجانی هم تغییری نکرده، پس خودتان پیدا کنید پرتقال‌فروش را. آقای لاریجانی تا چند ماه پیش از این حکم شورای نگهبان نه‌تنها رییس قوه مقننه بود، بلکه همزمان نماینده رهبری در اجرای قرارداد 25 ساله ایران و چین نیز بود. همین امروز و پس از این اتفاقات نیز رهبری ایشان را به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کردند. آقای لاریجانی همچنان موردتایید و موردنظر رهبری هستند. آقای لاریجانی در حال حاضر مشاور رهبری هستند. چطور ممکن است فردی ردصلاحیت می‌شود اما رهبر معظم انقلاب از ایشان خدمات مشاوره‌ای می‌گیرند. بنابراین آقای لاریجانی تغییر نکرده، نظام هم هم نظام جمهوری اسلامی است و باید دید چه کسانی تغییر کرده‌اند».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها