مصری: مجلس مصمم به اجرای لایحه رتبه بندی معلمان است

کد خبر: 1112488

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت رئیسه و شخص رئیس مجلس جلسات متعددی را برای بررسی لایحه رتبه بندی برگزار کرده اند تا این لایحه به سرانجام برسد.

مصری:  مجلس مصمم به اجرای لایحه رتبه بندی معلمان است

 در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه ۷ آذر مجلس شورای اسلامی محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکری از هیئت رئیسه مجل خواست لایحه رتبه بندی را در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه رتبه بندی سه بار در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و به کمیسیون آموزش بازگشته است. اقلا شجاعت داشته باشید و این لایحه را از دستور کار مجلس خارج کنید.

وی با اشاره به اصلاح و تصویب لایحه رتبه بندی در کمیسیون آموزش و تحقیقات، گفت: باید این لایحه در سامانه قوانین بارگذاری شده و در دستور کار مجلس قرار بگیرد اما بارگذاری نمی شود. مرکز پژوهش ها چطور محاسبه کرده که اعتبارات مورد نیاز این لایحه بیشتر از مصوبه دولت است؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: میانگین افزایش یک تا دو میلیونی معلمان ارزش تصویب این قانون را ندارد. لااقل فوق العاده شغل معلمان را بدهید و هر وقت دولت منابع لازم را در اختیار داشت لایحه را در دستور کار مجلس قرار دهید.

وحیدی خطاب به نایب رئیس مجلس، گفت: معاونت قوانین اجازه بارگذاری این لایحه را داده است چرا کار شورای نگهبان را می خواهید انجام دهید، اگر مجلس بر مصوبه خود اصرار کند این لایحه به مجمع تشخیص می رود.

وی با اشاره به تاخیر ۱۰ ساله دولت در ارائه لایحه رتبه بندی معلمان، گفت: ما بر مبنای بودجه دولت محاسبات جدیدی انجام دادیم که مطابق با ادعاهای جدید نیست.

در ادامه جلسه، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: مجلس یکپارچه مصمم به اجرای لایحه رتبه بندی معلمان است، اگر می خواستیم می توانستیم فقط لایحه را تصویب کرده و به شورای نگهبان بفرستیم، شورای نگهبان نیز طبق اصل ۷۵ ایراد می گرفت.

وی خطاب به نمایندگان گفت: در قانون بودجه اعتبار مشخصی را برای رتبه بندی معلمان تعیین کردیم که باید بر اساس این اعتبارات لایحه رتبه بندی تصویب شود. اما در اعداد و ارقام اختلاف نظرهایی وجود دارد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: هیئت رئیسه و شخص رئیس مجلس جلسات متعددی را برای بررسی لایحه رتبه بندی برگزار کرده اند تا این لایحه به سرانجام برسد.

مصری خطاب به نمایندگان، گفت: اگر عجله کنید، تصویب این لایحه با مشکل مواجه می شود و ایراد اصل ۷۵ پیدا می کند و اگر به مجمع تشخیص هم ارجاع شود به دلیل مشکل تامین منابع مالی تصمیم گیری نخواهد شد.

وی تاکید کرد: مجلس برای فرهنگیان ارزش و جایگاه والایی قائل است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها