زنگنه: منابع پیش‌بینی‌شده برای رونق کسب‌وکارها و اشتغال‌زایی باید پرداخت شوند

کد خبر: 1114000

محسن زنگنه، نمایندۀ مجلس:مجلس یازدهم در بودجه امسال از محل هدفمندی یارانه‌ها یعنی تبصره ۱۴ حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به حوزۀ تولید در اختیار دولت قرار داد.

 زنگنه: منابع پیش‌بینی‌شده برای رونق کسب‌وکارها و اشتغال‌زایی باید پرداخت شوند

سرویس سیاسی فردا:  محسن زنگنه، نمایندۀ مجلس:مجلس یازدهم در بودجه امسال از محل هدفمندی یارانه‌ها یعنی تبصره ۱۴ حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به حوزۀ تولید در اختیار دولت قرار داد.

تاکنون و طی ۸ ماه گذشته، منابع تبصرۀ ۱۴ حدود ۱۰۳ درصد محقق شده است، یعنی اعتبار موردنیاز برای اجرای تبصرۀ ۱۸ موجود است و مکانیسم ساده‌ای برای نحوه تخصیص اعتبار موردنیاز در تبصره ۱۸ پیش‌بینی شده و نیازی به امضای تفاهم‌نامه در سازمان برنامه‌وبودجه وجود ندارد و بوروکراسی در آن حذف شده است.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها به‌راحتی می‌تواند با یک چک این اعتبار را به وزارتخانه‌ها منتقل کند. تاکنون از ۳۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده در تبصره ۱۸ حدود ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

مجلس به دنبال پاسخ این سؤال است که چرا اعتبار پیش‌بینی‌شده برای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی پرداخت نمی‌شود؟ اگر دولت از ابتدای سال به دنبال اجرای بند(الف)تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ بود، ما در حال حاضر شاهد رشد اقتصادی حداقل ۳ درصدی بودیم.

بند(الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ به معنای گسیل کردن نقدینگی به سمت تولید و اشتغال است. اعتبارات بند(الف) تبصره ۱۸ یکی از منابعی است که می‌تواند برای حمایت از تولید در اختیار هیئت‌دولت قرار گیرد، متأسفانه این منابع فریز شده و با دستور رئیس مجلس تا انتهای آذرماه دولت ملزم است موانع را برای تخصیص این اعتبار برطرف کرده و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها طرح‌های خود را مصوب و در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دهند. با تحقق این مهم شاهد جهش در حوزۀ تولید خواهیم بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها