آیت الله صدیقی: امر به معروف در همه جای دنیا است

کد خبر: 1114069

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امر به معروف در همه جای دنیا وجود دارد اما مصادیق انها با ما متفاوت است زیرا اسلام تامین مصلحت فردی را در گرو مصلحت جامعه می دارند.

آیت الله صدیقی: امر به معروف در همه جای دنیا است

آیت‌الله کاظم صدیقی، ظهر یکشنبه در نخستین گردهمایی معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب ستادهای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور با بیان اینکه قرآن کریم مسئولیت صیانت از خویش را، از خود ما می‌خواهد، گفت: مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر، مسئولیتی الهی، وجدانی، صنفی و پرچمداری از این فریضه است.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، جایگاه حفاظت از همه احکام دین است؛ افزود: از توطئه‌ها، شانتاژها، تبلیغات شبکه‌ای و سر و صداها نباید نگران شد دژ امر به معروف و نهی از منکر اگر تخریب شود هیچ حکمی مصونیت پیدا نمی‌کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امر به معروف و نهی از منکر را سنگر و حفاظ اصول و فروع دین دانست و اضافه کرد: این مهم، کار خدا و انبیا ست؛ رسالت خاتم پیغمبران و همه داعیان الی‌الله است.

آیت الله صدیقی با اشاره به سوره بقره یادآور شد: خداوند در این سوره اهل کتاب را که اهل امر به معروفند از صالحین برشمرده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه دین و زندگی انسان نیست، افزود: امر به معروف و نهی از منکر نه تنها حاشیه نیست؛ بلکه متن است. مأموریتی الهی است با این اهمیت فوق‌العاده، نباید فکر کرد که تنها ما امر به معروف داریم تمام دنیا با توجه و اهمیت دادن به ارزش‌هایشان، همچون مجامع و سازمان‌هایی جهانی همانند سازمان بهداشت جهانی، حقوق بشر، حمایت از حیوانات، امور خیریه، محیط زیست و…با ایجاد قانون و گفتمانی درون خود، اجازه تخطی به کسی را نمی‌دهند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: درست است که مصادیق ما با مصادیق آنان متفاوت است، اما آنان در تمامی اموری همچون امور شخصی، معنوی، خیرخواهی و… تذکر و تبلیغ کردن را دخالت و محدود کردن آزادی‌ها می‌دانند؛ اما اسلام و مکاتب آسمانی، تأمین مصلحت فردی را در گرو مصلحت جامعه می‌دانند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر نیازمند قدرت، علم، برنامه، روش، تاکتیک و ایجاد یک گفتمان عمومی دانست و خاطر نشان کرد: سیره همه انبیا و خاتم انبیا و ائمه، بر پایه امر به معروف و نهی از منکر بوده است؛ این فریضه مهم، ملزم به داشتن علم و دانش، بینش و بصیرت و زمان شناسی است.

وی با اشاره به کتب فقهی و ضروری دانستن علم کافی جهت امر به معروف و نهی از منکر در این کتب، تصریح کرد: به داشتن بینش در این کتب تأکیدی نشده است و این در حالی است که می‌بایست با هر انسانی متناسب با زبان خودش صحبت و امر به معروف و نهی از منکر کرد.

آیت الله صدیقی در ادامه گفت: امروزه ما در کشور به لحاظ اصول و فروع از جانب معاندین اسلام مورد هجوم قرار گرفت ایم. این سوال مطرح می‌شود که با این وجود، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها برای صنف دانشجو و فضای دانشجویی چه خوراکی آماده کرده؟ و با چه سلاح و تجهیزاتی می‌خواهد در برابر شبهاتی که در آن رایج است، برخورد کند؟ اینجاست که برپایی کارگاه‌های آموزشی با ارزیابی، این فریضه در برنامه ریزی‌ها با اقدام مناسب و شایسته ضروری است.

وی افزود: تا دشمن و امکانات و سلاح آنها برای ما شناخته نباشد، مقابله ما موفقیت کامل نخواهد بود. تسلط بر شبکه‌های مجازی، از ضروریات ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب است. باید گروههای اندیشه ورز در هر شهر و استانی تشکیل شود، چرا که بدون امکانات و نیرو نمی‌توان به جنگ رفت.

این مقام مسئول در پایان متذکر شد: ما امروز مورد جنگ نرم و جنگ تبلیغات و جنگ عقیدتی واقع شدیم. دنیا پرچم ما را نشان گرفته و همه ما باید سپرهایی برای دفع تیرها در راستای حفظ حاکمیت دین، نظام و پاسداری از ولایت فقیه داشته باشیم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها