علی حدادی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی:

امروز کشوری که در مذاکرات شرط تعیین می کند، ایران است

کد خبر: 1114080

حدادی می گوید: کشوری که شرط و شروط تعیین می کند ایران است. سالیان سال بدون کم و کاست به تعهدات خود عمل کرد واین درحالی بود که طرف های توافق به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند و حتی یک گام موثر نیز برنداشتند. در دولت سیزدهم ورق علیه غربی ها برگشته است.

علی حدادی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «صبح نو آنلاین» ضمن اشاره به روند مذاکرات هسته ای در وین اظهارکرد: با توجه به مصوبه اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی و حضور یک تیم کارشناسی خبره در وین و جدیت در مذاکرات، می توان گفت که ایران در این دور از مذاکرات متفاوت ظاهر شده است.

وی افزود: امروز آمریکا بعد از خارج شدن از مذاکرات در پشت درب نشسته است و منتظر است ببیند چه رخ می دهد. درهمین حال نیز مذاکرات برای لغو همه تحریم ها انجام می شود. بهانه های مختلفی در این مسیر وجود دارد اما برای ما بحث اصلی منافع ملی خودمان است زیرا تمام فعالیت های ایران تا به حال صلح آمیز بوده است.

حدادی می گوید: تفاوت این دوره با دوره های گذشته این است؛ آنچه که به عنوان تضمین در دوره های پیشین به تیم مذاکره کننده ما داده شد هیچ اعتباری نداشت و یک قول خالی بود که تعهدی در آن وجود نداشت و خروج امریکا از برجام خودش نقض قراردادی بود که بسته شده بود. اما امروز ما آماده مذاکرات و به دنبال حق قانونی ملت ایران هستیم و بر سر این موضوع محکم ایستاده ایم.

این عضو کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس ادامه داد: ما امروز منتظر نمی مانیم تا ببینیم مذاکرات نتیجه خواهد داشت یا خیر. یک زمان همه مشکلات را به برجام و مذاکرات گره میزدند اما امروز ما برای مذاکره، مذاکره نمی کنیم و کشور را معطل مذاکرات نگه نمی داریم.

 

او تاکید کرد: ضمن اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی با اراده جدی پای مذاکرات آمده است اما امروز باید کشورهای اروپایی و خود آمریکا پاسخگو باشند که چرا کارشکنی کرده اند و نسبت به حق مردم ایران ظلم کرده اند.

حدادی درانتها یادآورشد: بنابراین کشوری که شرط و شروط تعیین می کند ایران است. سالیان سال به بدون کم و کاست به تعهدات خود عمل کرد واین درحالی بود که طرف های توافق به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند و حتی یک گام موثر نیز برنداشتند. در دولت سیزدهم ورق علیه غربی ها برگشته است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها