تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس

کد خبر: 1114165

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از جلسه این کمیسیون با نماینده رئیس‌جمهور در امور افغانستان را تشریح کرد.

تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس

محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز تحولات افغانستان را با حضور کاظمی‌قمی، نماینده رئیس‌جمهور در امور افغانستان بررسی کرد.

وی بیان کرد: کاظمی‌قمی گفت که برخلاف تصور عمومی مبنی بر اینکه در دو ماه گذشته همه نگاه‌ها معطوف به مذاکرات شده است و دیگر افغانستان مورد توجه نیست، تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط به طور دائمی تحولات افغانستان را پیگیری می‌کنند.

عباس‌زاده مشکینی تأکید کرد: کاظمی‌قمی در این جلسه گفت که جمهوری اسلامی ایران در پیگیری راهبرد تشکیل دولت فراگیر و مشارکتی نقش محوری دارد و نقش ایران در همراه کردن کشورهای تأثیرگذار همسایه در موضوع افغانستان بسیار سازنده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین سفیر ایران در ارمنستان در این جلسه حضور یافت و گزارشی درباره تحولات قفقاز و تأثیر آن در مبادلات اقتصادی منطقه ارائه کرد.

وی تصریح کرد: سفیر ایران در ارمنستان گزارشی درباره تعاملات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه ارائه کرد و گفت که دستاوردهای اقتصادی ایران باعث شده است که حجم صادرات کشورمان به ارمنستان افزایش یابد.

عباس‌زاده‌مشکینی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه (۱۶ آذر ماه) نشستی با وزیر خارجه و معاونانش در محل وزارت خارجه خواهد داشت و در همان جلسه علی باقری، رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران گزارشی درباره جزئیات مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۴ ارائه می‌کند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها