ماجرای ناراحتی کرباسچی از حزبش

کد خبر: 1114712

عضو شورای مرکزی کارگزاران، ناراحتی کرباسچی از جلسه تغییر دبیرکل حزب را تایید کرد؛ جلسه‌ای که در آن، مرعشی جای آقای کرباسچی دبیرکل کارگزاران شد.

ماجرای ناراحتی کرباسچی از حزبش

آخرین جلسه شورای مرکزی کارگزاران؛ بدون دبیرکل سابق برگزار شد. غلامحسین کرباسچی پس از کنار گذاشته شدن از سمت دبیرکلی در هیچ کدام از جلسات درون حزبی  شرکت نکرده تا پس از ربع قرن، قطع ارتباط خود با حزبش را علنی کند.

علی‌محمد نمازی عضو کارگزاران در گفت‌و‌گو با «مشرق» می‌گوید: آقای کرباسچی مدتی است که جلسات مربوط به حزب شرکت نمی‌کنند. اصل ناراحتی ایشان به جلسه انتخاب دبیرکل بازمی‌گردد؛ که آقای مرعشی جای آقای کرباسچی انتخاب شد.گروه مخالف کرباسچی، اکثریت را داشت.

نمازی می‌افزاید: آقای کرباسچی ظاهراً قهر کرده‌اند، نمی‌خواهند در جلسات حضور پیدا کنند... قرارمان این بود که در بیرون از حزب درباره  این موضوع صحبت نکنیم؛ ولی حالا که کار به اینجا کشیده شده، باید گفت. ایشان در ادوار گذشته تمایل نشان می‌داد که از سمت دبیرکلی کنار برود اما اصرار برخی از دوستان ما در شورای مرکزی باعث ابقای ایشان شد. نظر حزب بر آن بود که تغییراتی رخ دهد. ازجمله برای دبیرکلی کاندیدای بیش‌تری به میدان بیایند و باهم رقابت کنند. در دوره قبل یک نفر نامزد دبیرکلی بود و همان فرد هم‌رأی می‌آورد. در این دوره شورای مرکزی می‌خواست افراد دیگری هم درصحنه باشند. آقای کرباسچی در این دوره، برخلاف دوره‌های قبل گفتند که الآن وقت انجام این کار نیست! ایشان می‌گفتند که وقت این کار نیست و رویه گذشته ادامه پیدا کند. ولی اعضای شورای مرکزی تأکید داشتند که ما به سمت رقابت برویم و ایشان از این موضوع استقبال نکردند و به جلسه نیامدند.

علی محمد نمازی درباره ریشه اختلاف کرباسچی و مرعشی اظهار داشت: من خود مخالف حضور حزب در انتخابات بودم. من از اول مخالف جدی حضور حزب در انتخابات بودم، ولی این دو نفر جدی باهم در آن دوره همکاری می‌کردند. من دیدم آقای مرعشی بیش‌تر از آقای کرباسچی تلاش می‌کند، شاید یکی از دلایل نارضایتی بعضی از اعضای شورای مرکزی شاید همین انتخابات بود. بخشی نظرشان همین تحریم یا عدم شرکت در انتخابات بود. تحریمی‌ها روی کرباسچی نظر مساعدی نداشتند. آنها می‌گفتندکه ما نباید به این شکل وارد انتخابات شویم.

وی تصریح کرد: آقای همتی اصلاً رأی نداشت. همتی در لحظه‌های آخر راضی به ثبت‌نام‌شده است. جبهه اصلاحات این شیوه را قبول نداشت. صحبت از این نبود که ما در این انتخابات شرکت می‌کنیم، صحبت از این بود که ما در این انتخابات شرکت نمی‌کنیم. به نظر من حزب نباید اینجا از جبهه اصلاحات جدا می‌شد.

نمازی درباره توقف انتشار روزنامه سازندگی هم گفت: بالاخره مسئولیت اداره روزنامه با آقای کرباسچی بوده است. مدیریت، تدارکات، انتشار و... به عهده آقای کرباسچی بوده است. ایشان الآن می‌گویند که من آمادگی ادامه کار را ندارم. حالا باید حزب تصمیم‌گیری کند. به نظر من، شورای مرکزی برای این قضیه تصمیم خواهد گرفت، بالاخره این مسئله ساده‌ای نیست. به نظر من هر حزبی باید ارگان داشته باشد و روزنامه سازندگی هم معروف بود ارگان حزب کارگزاران است./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها