قالیباف: ایران و ترکیه دارای روابط دو جانبه بسیار خوب و قابل توسعه‌ای هستند

کد خبر: 1114858

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران و ترکیه دارای روابط دو جانبه بسیار خوب و قابل توسعه‌ای هستند، گفت: سند همکاری جامع ایران و ترکیه در حال نهایی شدن است.

قالیباف: ایران و ترکیه دارای روابط دو جانبه بسیار خوب و قابل توسعه‌ای هستند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به ترکیه در پاویون فرودگاه مهرآباد، با تبیین برنامه‌های این سفر، گفت: این سفر به مدت دو روز بنا به دعوت رئیس مجلس ترکیه به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه بین مجالس کشورهای اسلامی انجام می‌شود.

وی افزود: در این سفر روسای مجالس کشورهای اسلامی گرد هم می‌آیند تا در خصوص موضوع فلسطین، مهاجرت و رویداد افغانستان به عنوان معضلات جدی منطقه تبادل نظر کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبنی بر اولویت دادن به گسترش روابط با کشورهای اسلامی و منطقه، این سفر را فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف در چارچوب این سیاست دانست.

قالیباف تصریح کرد: در کنار این اجلاس فرصت گفتگوهای دوجانبه میان روسای مجالس کشورهای اسلامی و منطقه فراهم می‌شود و هر چه قدر فرصت باشد برای این دیدارها و گفتگوهای برنامه‌ریزی شده است.

وی تاکید کرد: در این سفر درباره گسترش ارتباطات ایران و ترکیه نیز گفتگو خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران و ترکیه دارای روابط دوجانبه بسیار خوب و قابل توسعه‌ای هستند، اظهار داشت: سند همکاری جامع ایران و ترکیه در حال نهایی شدن است و از فرصت این سفر دو روزه، برای گفتگو با مقامات و هماهنگی‌های بیشتر استفاده خواهیم کرد.

قالیباف گفت: ایران و ترکیه در منطقه و عرصه بین‌الملل همکاری بسیار زیادی دارند که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی دیدار با تجار ترکیه‌ای را بخش دیگری از برنامه سفرش برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با بازرگانان ترکیه که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در خصوص تسهیل در روابط اقتصادی دو جانبه رایزنی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نشست دیگری با تجار ایرانی مقیم ترکیه خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد: سفرش به ترکیه به توسعه همکاری کشورهای اسلامی و همسایه به ویژه در حوزه دیپلماسی پارلمانی منجر شود و این کشورها بتوانند با استفاده از این فرصت اهداف سیاست خارجی را برای توسعه روابط منطقه‌ای تکمیل کنند.

قالیباف گفت: تحقق این هدف به ویژه در شرایط کنونی که بیش از هر زمانی به ارتقای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز داریم، اهمیت دارد.

گفتنی است، شانزدهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی فردا و پس فردا در استانبول برگزار می‌شود./صدا و سیما

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها