نماینده مجلس: متأسفانه در مذاکرات برجام تمام جوانب دیده نشده بود

کد خبر: 1115327

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف دولت سیزدهم از انجام مذاکرات،احقاق حقوق ملت است و این دولت توافق را با هر قیمتی نمی‌پذیرد و بر این باور است که‌ توافق بدون تضمین، رهاوردی ندارد.

نماینده مجلس: متأسفانه در مذاکرات برجام تمام جوانب دیده نشده بود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف دولت سیزدهم از انجام مذاکرات،احقاق حقوق ملت است و این دولت توافق را با هر قیمتی نمی‌پذیرد و بر این باور است که‌ توافق بدون تضمین، رهاوردی ندارد.

جعفر قادری جمعه اظهار کرد: توافق های مهم بین‌المللی باید به گونه‌ای انجام شود که کشور را با مشکلات گذشته روبه‌رو نکند و کشورهای طرف مذاکره به تعهدات خود عمل کنند و نتوانند به راحتی قرارداد را زیر پا بگذارند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: متأسفانه در مذاکرات برجام تمام جوانب دیده نشده بود و به دلیل عدم دقت کافی در نگارش برخی متون اصلی توافق و نگرفتن تضمین، آمریکا به راحتی از برجام خارج شد.

قادری افزود: خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی این کشور به تعهدات خود در حالی اتفاق افتاد که مراجع تقلید و دلسوزان نظام که در رأس آنها رهبر معظم انقلاب قرار داشت بارها بر عدم اعتماد به طرف مقابل و گرفتن تضمین در مذاکرات تأکید داشتند اما متأسفانه خودبزرگ بینی برخی افراد در دولت پیشین و بی توجهی به نصایح و توصیه‌های رهبری مبنی بر ایستادگی بر مواضع ملی موجب شد که ما نتوانیم به حق و حقوق مان در برجام دست یابیم.

استاد دانشگاه شیراز بیان کرد: اگر در برجام، همه جزئیات و پیچیدگی‌ها به شکل جدی مورد توجه قرار می گرفت با این مشکلات مواجه نمی‌شدیم و شرایطی فراهم می شد تا ما بتوانیم راحت و سریع به حق و حقوق خود برسیم.

وی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید تلاش شد تا توافقات بین‌المللی با هر قیمتی انجام شود، این در حالیست که در دولت کنونی چنین نگاهی وجود ندارد و دولت سیزدهم توافق را با هر قیمتی نمی پذیرد.

قادری اضافه کرد:اگر دولت کنونی بخواهد موفقیتی در توافقات بین‌المللی حاصل کند باید نکته بینی ها و توصیه های رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار دهد.

وی ابراز کرد: خوشبختانه هدف دولت سیزدهم از انجام مذاکرات، احقاق حقوق ملت است و انجام مذاکره هوشمندانه و عزت‌مندانه در اولویت این دولت انقلابی و مردمی قرار دارد.

قادری افزود: دولت سیزدهم از ابتدای مذاکرات بر اساس راهبردهای رهبر معظم انقلاب و با دقت کامل در گرفتن تضمین و انجام مذاکره هوشمندانه پیش رفته است و امیدواریم مسیر خود را با همین رویکرد ادامه دهد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه دولت سیزدهم همه تخم مرغ ها را در سبد برجام نگذاشته است و اقدامات اخیر دولت نشان می‌دهد که برای حل مشکلات کشور حسابی روی برجام باز نکرده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: اگر در این مذاکره گشایشی صورت بگیرد کمک می کند که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم اما دولت سیزدهم تمامی امور را به برجام و تحریم گره نزده است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها