مقدم‌فر: حاج قاسم نماد فرزندان انقلاب است

کد خبر: 1116851

حمیدرضا مقدم‌فر با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان امروزه شیفته حاج قاسم سلیمانی هستند گفت: حاج قاسم نماد و اسطوره آنچه که به عنوان انقلاب اسلامی و فرزندان انقلاب است مطرح می شود.

مقدم‌فر: حاج قاسم نماد فرزندان انقلاب است

دکتر حمیدرضا مقدم‌فر در ستاد هماهنگی بزرگداشت دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و دختران شهید سلیمانی در تالار ایوان شمس برگزار شد اظهار کرد: اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره داشته باشم این است که شهادت حاج قاسم سردار بزرگ اسلام و سردار دلها یک هدیه بود و حماسه‌ای که بعد از شهادت ایشان و مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی انجام شد بی‌نظیر بود که امام خامنه‌ای نیزاین روز را "یوم‌الله" خواندند.

وی با اشاره به دلدادگی گروه‌های مختلف مردمی در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: در 40 سالگی انقلاب و در آن مقطع، مردم در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی شرکت کردند و این مسئله یک موهبت الهی و یک فرصت بزرگ برای ملت ماست و آن را باید حفظ کنیم و در واقع غفلت از حاج قاسم سلیمانی یک غفلت راهبردی است.

مقدم‌فر با اشاره به مجاهدت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سالهای گذشته گفت: ایشان 21 سال فرمانده سپاه قدس بودند و در این مدت حضورشان که در مأموریت‌های مختلف حضور پیدا می‌کردند حتی یک دلار نیز حق ماموریت نمی‌گرفتند.

وی ادامه داد: متاسفانه سال گذشته به دلیل بیماری کرونا این شرایط فراهم نشد که بتوانیم مراسم سالگرد حاج قاسم را برگزار کنیم و امسال با کاهش این بیماری و فراهم شدن شرایط این فرصت برای ما فراهم شده است تا بتوانیم مراسم را برگزار بکنیم.

مقدم‌فر با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان امروز شیفته حاج قاسم سلیمانی هستند گفت: حاج قاسم نماد و اسطوره آنچه که به عنوان انقلاب اسلامی و فرزندان انقلاب است مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از 300 اثر در وزارت ارشاد (انتشار کتاب) در ارتباط با شهید حاج قاسم سلیمانی به ثبت رسیده است که البته از این تعداد 60 اثر در فرآیند انتشار قرار دارند و امسال هم کنگره علمی پژوهشی شهید سلیمانی برگزار شد.

مقدم‌فر با اشاره به مشارکت شهرداری تهران در برگزاری دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این بخش شهرداری تهران در پایتخت کمک‌های لازم را داشته باشد و انتظار ما از شهرداری پشتیبانی و حمایت است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی افزود: اخلاص و تدین حاج قاسم از ویژگی‌های این شهید بزرگ بود و ایشان یک خانه در کرمان داشتند که آن خانه را نیز وقف حضرت زهرا و هیئت حضرت زهرا کرد. باید حاج قاسم را بیشتر و بهتر بشناسیم.ان‌شاءالله بعد از دو سال و با کاهش بیماری منحوس کرونا این فرصت پیدا شده است که مردم در مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی حضور داشته باشند.

مقدم‌فر همچنین به برگزاری پویش‌های مختلف توسط مردم در ارتباط با شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: پویشهای ختم قرآن، زیارت به نیابت حاج قاسم و پویش نان به نیت حاج قاسم از جمله پویش‌هایی است که توسط گروه‌های مختلف مردمی انجام گرفته است.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از شهدا گفتن کار ساده‌ای نیست گفت: ما اصولا در زندگی با یاد و نام شهدا بزرگ شده‌ایم. شهدای بزرگوار ما در مسیر سیدالشهداء حرکت کرده‌اند و در این مسیر به شهادت رسیده‌اند و در نهایت نیز به آرزوی خود رسیدند و مهمان سرور شهیدان اباعبدالله‌الحسین شدند و در دفاع مقدس از این نمونه‌ها فراوان بود. /تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها