نماینده مجلس: نباید از توافق هسته‌ای انتظارات زیادی داشت

کد خبر: 1117147

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: باید ثروت و اقتصاد را به مردم بسپاریم و اقتصاد را واقعی کنیم و این امکان را ایجاد کنیم تا مردم در حوزه اقتصاد خودنمایی کرده و با یکدیگر رقابت کنند.

نماینده مجلس:  نباید از توافق هسته‌ای انتظارات زیادی داشت

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: باید ثروت و اقتصاد را به مردم بسپاریم و اقتصاد را واقعی کنیم و این امکان را ایجاد کنیم تا مردم در حوزه اقتصاد خودنمایی کرده و با یکدیگر رقابت کنند.

احمد علیرضا بیگی اظهار داشت: ما در دوره گذشته شاهد بودیم که مردم ما در ارمنستان برای واکسن صف کشیده بودند اما آقای رییسی توانست سایه شوم کرونا را با واکسیناسیون گسترده از سر مردم بردارد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقتصاد کشور به برجام گره نزده شده است، گفت: اگر نتیجه و دستاوردی از مذاکرات به دست آمد، از آن استقبال می‌کنیم و در غیر این صورت از سایر ظرفیت‌های موجود استفاده می کنیم.

عضو کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف حوزه‌های اقتصاد و معیشت مردم گفت: نگاه ما به اقتصاد مکانیکی است و این نوع نگاه در دولت و مجلس دیده می شود. برای مثال برای اینکه قیمت عرضه مسکن را افزایش دهیم و اجاره مسکن را کاهش دهیم، از ابزار تعرفه و مالیات استفاده می‌کنیم تا عرضه مسکن افزایش یابد و نتیجه طبیعی این سیاست گذاری این می شود که مردم پول خود را در خارج از کشور سرمایه گذاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: تحریم‌های مالی و موانع عملیات بانکی به هیچ عنوان مانع مردم نیست و مردم به هر حال پول را جابجا می‌کنند کما اینکه امروز می‌بینیم میزان معاملات ایرانیان در استانبول دو برابر تهران است. این به این معناست که مردم بدون استفاده از سیستم بانکی پول خود را منتقل کردند بنابراین باید اقتصاد را به مردم بسپاریم.

بیگ گفت: باید ثروت را به مردم بسپاریم و این امکان را ایجاد کنیم تا مردم در حوزه اقتصاد خودنمایی کرده و با یکدیگر رقابت کنند و این احساس را از بین ببریم‌ که نانی که مردم با هزار مشکل به دست آورده‌اند، دولت به دنبال این است این نان را از دست آنها بگیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه زمانی که اقتصاد واقعی شود، مردم ثروتمند خواهند شد، اضافه کرد:‌ بخش خصوصی این توان و ظرفیت را دارد که بسیاری از مشکلات کشور را حل کنند و مردم ما درگیر سوئیفت و عملیات بانکی نیستند که بهترین نشانه آن خروج پول از کشور است.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه نباید از توافق هسته‌ای انتظارات زیادی داشت، ‌گفت: عمده دستاوردی که ما انتظار داریم از این توافق به دست بیاوریم این است که ما نفت بفروشیم و پول آن را به داخل بیاوریم.

وی با بیان اینکه دولت باید برای اقتصاد لایحه بدهد، اظهار داشت: در دولت احمدی نژاد ما طرح تحول اقتصادی داشتیم و این طرح توسط دولت انجام شد و مجلس آن را تایید کرد دولت در این طرح گفت که ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تامین مسکن مردم به عنوان خط اعتباری تعیین می کنیم به این معنا که ما به مردم پول می‌دهیم و آنها اقساط را پرداخت می کنند و این پول دائم در حال گردش است و مردم هم صاحب‌خانه می شوند اما دولت روحانی وام برای خرید پراید داد زیرا پراید فروش نمی‌رفت و پولی که باید برای خرید خانه صرف می‌شد، صرف خرید پراید شد.

بیگی عنوان کرد: دولت آقای رییسی باید ایمان داشته باشد و ثروت را به مردم برگرداند و مردم را محور فعالیت‌های اقتصادی قرار دهد. دولت باید از اینکه بازیگر اصلی صحنه اقتصاد باشد و با مردم رقابت کند،‌ خارج شود و به عنوان داور و ناظر حضور داشته باشد. نفت ،فولاد ، کشت و صنعت مغان و … باید به مردم واگذار شود.

تهران-ایرنا- نماینده مردم تبریز با بیان اینکه نباید از توافق هسته‌ای انتظارات زیادی داشت، ‌گفت: عمده دستاوردی که ما انتظار داریم از این توافق به دست بیاوریم این است که ما نفت بفروشیم و پول آن را به داخل بیاوریم./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها