«فردا» گزارش می‌دهد

برای سوال از وزیر زود نیست؟

کد خبر: 1117285

سوال از وزیر حق مجلس است اما شاید باید به وزیر اقتصاد بیشتر فرصت داد یا همه مشکلات موجود را به حوزه کاری این وزارتخانه تقلیل نداد.

برای سوال از وزیر زود نیست؟

گروه سیاست سایت فردا - اوضاع اقتصادی مملکت خوب نیست و مردم در سختی هستند. انتظار می‌رود که مجلس و نمایندگان محترم به عنوان وکلای ملت به جد پیگیر این موضوع بوده و از هر ابزاری که در اختیار دارند برای بهبود اوضاع و نظارت بر عملکرد دولت در این زمینه استفاده کنند. 

فشاری که این روزها به وزیر اقتصاد آورده می‌شود نیز احتمالا در همین راستا است. شاهد هم کلید خوردن موضوع سوال او. سیدکاظم موسوی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی که از امضا کنندگان طرح سوال از او است ، در مصاحبه‌ای گفته: نوسانات قیمت دلار برای مردم زجرآور شده است، زیرا آشفتگی در این بازار در زندگی و معیشت مردم اثرات جدی گذاشته است. باید از آقای خاندوزی، وزیر اقتصاد پرسید چرا کار به این نقطه رسیده است؟ قیمت ارز و وضعیت بورس تحت مدیریت دولت است و خوب است آقایان شفاف وضعیت کنونی را برای مردم تشریح کنند.

او از جمع شدن 50 امضا برای سوال از خاندوزی خبر داده و تاکید کرد که « وزیر باید در کمیسیون جوابگوی سوالات نمایندگان باشد و اگر نمایندگان قانع نشدند که حتماً یکی از آن‌ها خود من هستم، باید در صحن مجلس توضیحات خود را ارائه دهد تا مردم هم بشنوند. البته پیش‌بینی می‌کنم به خاطر بودجه این موضوع کمی عقب بیفتد.»

اینکه سوال از وزرا حق مجلس و حتی در مواقع لازم، وظیفه نمایندگان است قابل انکار نیست اما شاید بد نباشد اگر مردم و نمایندگانشان به این نکته هم توجه داشته باشند که حل کردن این همه مشکل با این سرعت مقدور نیست. ضمن اینکه نیم‌توان حل تمام مشکلات اقتصادی را از وزیر خواست و مسائل موجود در این حوزه را به وزارت اقتصاد تقلیل داد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها