احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با «فردا»:

اصلاح‌طلب بودن تهمتی است که به لاریجانی می‌زنند

کد خبر: 1118768

احمد کریمی اصفهانی گفت: من به هیچ‌وجه قبول ندارم که آقای لاریجانی یک اصلاح‌طلب است؛ بلکه او یک اصولگراست و یک اصولگرای واقعی هم هست.

اصلاح‌طلب بودن تهمتی است که به لاریجانی می‌زنند

گروه سیاست سایت فردا: سرنوشت علی لاریجانی چه می‌شود؟ به نظر می‌رسد که گفت‌وگوهای مکتوب او با شورای نگهبان درباره موضوع ردصلاحیتش به خط پایان رسید و حالا این پرسش وجود دارد که آیا او به صحنه سیاست بازمی‌گردد و اگر چنین است با چه شیوه‌ای و از ناحیه کدام یک از جناح‌های سیاسی کشور؟

احمد کریمی‌اصفهانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «متأسفانه یک موضوع نادرستی در عالم سیاست وجود دارد که برخی شخصیت‌ها که نظام برای‌شان هزینه کرده است، کنار گذاشته می‌شوند؛ افرادی با کوله‌باری از تجربه که سال‌ها برای نظام کار کرده‌اند و همچنان می‌توانند منشأ خیر باشند. درست نیست که چنین افرادی خارج از گود سیاست قرار بگیرند و حتما یکی از بارزترینِ آنها آقای علی لاریجانی است».

او ادامه داد: «همه باید بپذیریم که اختلاف نظر در عالم سیاست یک امر طبیعی است. ممکن است عده‌ای نظرات آقای لاریجانی را قبول نداشته باشند و بالعکس او هم نظرات برخی را نپسندند اما در عین حال باید بدانیم که همین اختلاف‌نظرها باعث تضارب آراء می‌شود».

این فعال سیاسی درباره این موضوع که آیا لاریجانی بعد از این به سمت اصلاح‌طلبان گرایش پیدا خواهد کرد یا خیر، بیان کرد: «من به هیچ‌وجه قبول ندارم که آقای لاریجانی یک اصلاح‌طلب است؛ بلکه او یک اصولگراست و یک اصولگرای واقعی هم هست؛ فردی که مطیع ولایت است و از خطوط ولایت هیچگاه عدول نکرده است. اصلاح‌طلب بودن تهمتی است که به آقای لاریجانی نسبت داده می‌شود. او همواره اصولگرا بوده و هست. او مدیری است که از پایین‌ترین سطوح کار سیاسی را آغاز کرد و در نهایت دیدیم که 12سال در مسئولیت ریاست مجلس خدمت کرد».

او مطرح کرد: «به هر حال اداره مجلس کار بسیار دشواری است؛ یک کار تشکیلاتی است که باید همه نمایندگان که هر کدام خود را مدیر می‌دانند، مدیریت کرد؛ به نوعی ریاست‌مجلس، مدیریت مدیرهاست و کار ساده‌ای نیست. حالا فرض کنید فردی 12سال این کار را دشوار را انجام داده است».

او درباره رویکرد لاریجانی در ادوار مجلس اظهار کرد: «آقای لاریجانی هیچگاه رهبری را برای خودش هزینه نکرد. حتی من می‌دانم وقت‌هایی بود که بدون نام‌بردن از رهبری کاری کرد که خواسته مقام معظم رهبری تأمین شود. در مقابل خیل بسیاری از افراد را می‌بینیم که چون مدیریت نمی‌دانند مدام تا هر حرفی می‌شود، رهبری را هزینه می‌کنند. آقای لاریجانی همیشه یک نیروی وفادار به مقام معظم رهبری و پیرو ولایت بوده است».

کریمی اصفهانی در پایان گفت: «بعضی از دوستانی که خود را دوستدار ولایت می‌دانند متأسفانه بر آقای لاریجانی هجمه‌های سنگینی وارد می‌کنند که این کار درست نیست. از سوی دیگر شورای نگهبان هم باید بکوشد تا خواسته رهبری یعنی جبران جفای صورت گرفته را جامه عمل بپوشاند. مشخص بود که مقام معظم رهبری درباره آقای لاریجانی و خطاب به شورای نگهان سخن فرمودند؛ پس باید تلاش شود تا خواسته ایشان به سرعت انجام شود. البته این را هم بگویم که من هیچگاه خواهان تضعیف جایگاه شورای نگهبان نیستم زیرا این نهاد همیشه برای بقای کشور و نظام کوشیده است و حالا هم نقش مهمی در نظام سیاسی در کشور دارد اما در عین حال نباید از کنار خواسته مقام معظم رهبری به سادگی گذشت. شورای نگهبان می‌تواند با تدبیر و مدیریت موضوع جبران ضرر وارده کند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها