میرتاج الدینی: کار نظارت بر ردیف‌های بودجه هر چه متمرکزتر باشد

کد خبر: 1119094

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: کار نظارت بر ردیف‌های بودجه هر چه متمرکزتر باشد، بسیار بهتر خواهد بود و دستگاه‌ها هم می‌توانند بر زیرمجموعه خود نظارت قوی‌تری داشته باشند.

میرتاج الدینی: کار نظارت بر ردیف‌های بودجه هر چه متمرکزتر باشد

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نشست امروز کمیسیون اظهار کرد: در این نشست مشخص شد ردیف‌ها در لایحه بودجه ادغام شده و دولت در تدوین بودجه ردیف‌های غیراصلی را حذف کرده و تعداد ردیف‌ها را از هزار و ۱۰۰ ردیف کاهش داده است. البته برخی دستگاه‌ها نسبت به این موضوع انتقاد دارند و خواهان بازگشت ردیف‌های مربوط به خود هستند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به دیدگاه سازمان برنامه و بودجه گفت: کار نظارت بر ردیف‌های بودجه هر چه متمرکزتر باشد، بسیار بهتر خواهد بود و دستگاه‌ها نیز می‌توانند بر زیرمجموعه خود نظارت قوی‌تری داشته باشند.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: اعضای کمیسیون معتقد بودند،  دستگاه‌هایی که در صورت ادغام ردیفشان با ردیف دستگاه‌های دیگر در اجرای ماموریت خود دچار مشکل می‌شوند، باید ردیف مستقل داشته باشند به عبارت دیگر با محدودسازی ردیف‌ها به صورت کارشناسی و نسبی موافقت کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین با اشاره به بررسی بند (و) تبصره (۱) درنشست امروز اظهار کرد: در این نشست همچنین نسبت به سهم صندوق توسعه و بازپرداخت بدهی‌های دولت به صندوق بعد از تحقق سقف مصوب در لایحه بودجه پیشنهاداتی مطرح شد که به تصویب کمیسیون رسید.

به گفته میرتاج الدینی در نشست‌ امروز ممبینی معاون کل سازمان برنامه و بودجه به همراه کارشناسان این سازمان، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کل کشور برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور حضور داشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها