مسکو: ایران نقشی در کاهش سرعت مذاکرات وین ندارد

کد خبر: 1119747

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که هیچ‌ شواهدی مبنی بر نقش ایران در کاهش سرعت مذاکرات «وین» برای احیای برجام وجود ندارد.

مسکو: ایران نقشی در کاهش سرعت مذاکرات وین ندارد

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، زاخارووا در کنفرانس خبری روزانه خود در این خصوص گفت: «ما هیچ دلیلی برای بیان این مطلب نمی‌بینم که طرف ایرانی در حال مانع‌تراشی در مسیر این فرایند است. تحریم‌ها همچنان برجای خود باقی است».

دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از عصر دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین آغاز شد. در این نشست روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که دور فعلی مذاکرات وین به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی از ظهر امروز (پنجشنبه) به طور موقت متوقف می‌شود و طبق گفته «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده نشست وین، روز دوشنبه هفته آینده (13 دی ماه) از سرگرفته می‌شود.

دور هشتم مذاکرات وین در حالی امروز به طور موقت به پایان می‌رسد که «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز گذشته اعلام کرد که طرف‌های برجام از روند مثبت مذاکرات وین رضایت دارند.

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: «طرف‌های برجام (به‌جز ایران) و [هیأت] آمریکا عصر امروز دیدار کرده و به تبادل دیدگاه درباره وضعیت فعلی پیرامون مذاکرات وین پرداختند».

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌ شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند و همچنین عنوان شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است. در پایان نشست مقرر شد که مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه هفتم دی ماه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

از طرف دیگر، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی در مذاکرات وین نیز روز دوشنبه هفته جاری با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در دور هفتم مذاکرات، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد. / فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها