نماینده مجلس: دولت قبلی برجام را به معیشت مردم گره زد

کد خبر: 1119754

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت قبلی برجام را به معیشت مردم گره زد و آن را شرطی کرده بود درحالی که دولت جدید چنین کاری نکرده است.

نماینده مجلس: دولت قبلی برجام را به معیشت مردم گره زد

عزت الله اکبری تالارپشتی بعدازظهر پنجشنبه در نشست تخصصی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در سوادکوه به تهیه طرح دوفوریتی دیپلماسی اقتصادی اشاره کرد و گفت: در قالب یکی از طرح‌ها تحت هیچ عنوان هرکاری که منجر به تعطیلی و اخلال در کار واحد تولیدی شود، ممنوع است و همچنین اگر فعال اقتصادی منجر به جرایم اقتصادی شد، زندانی نشود بلکه مجازات جایگزین درنظر گرفته شود.

وی افزود: واحدهای تولیدی نباید به خاطر مالیات، چک، سفته و غیره تعطیل شود و این طرح در دولت نیز مصوب شده است.

اکبری تالارپشتی درباره صدور قطعات خودرو و خدمات نیرومحرکه و یا ارز با منشأ خارجی با تأیید بانک مرکزی گفت: این مسئله در دست بررسی است هرچند رئیس بانک مرکزی با آن مخالفت کرده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شخص آقای رئیس جمهور دارای انگیزه بسیار بالایی است، گفت: هنوز دولت کارنامه‌ای ندارد و زمان تحویل دولت ۸۰۰ میلیارد تومان در خزانه پول وجود داشت درحالی سر ماه باید ۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کرد.

اکبری با اظهار اینکه دولت روحانی زمین سوخته تحویل دولت جدید داده است، به برجام اشاره کرد و گفت: برجام یک بحث بین المللی و دارای مسئول است و دولت قبلی آن را به سرنوشت انقلاب و معیشت مردم گره زد و آن را شرطی کرده بود که مسخره ترین و خائنانه ترین اقدام بوده است.

وی گفت: دولت مذاکرات را شرطی نکرد و با اقتدار حرف رهبری را گوش کرد اما دولت قبلی هشت سال وقت ملت را تلف کرد و آقای ظرف فقط زبان انگلیسی بلد بود ولی دیپلمات نبود.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم گفت: اقتدار همیشه جواب می‌دهد و آنان به میز مذاکرات آمدند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید مطالبه گر باشد، گفت: اگر واحدهای تولیدی تعطیل شوند به ضرر تولید است../مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها