«فردا» گزارش می‌دهد

برنامه کارگزاران برای انتخابات مجلس

کد خبر: 1120757

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: تا جایی که فضای رقابت در انتخابات وجود داشته باشد، در انتخابات حاضر می‌شویم و برای انتخابات مجلس دوازدهم منتظر آن هستیم که سیاست‌های کلی مشخص شود.

برنامه کارگزاران برای انتخابات مجلس

گروه سیاست سایت فردا - کارگزاران تنها حزب اصلاح‌طلبی است که همیشه پای ثابت انتخابات‌ها بوده و بی‌توجه به آنکه سرمایه اجتماعی قابل توجهی دارد یا ندارد، نیروهایش تایید صلاحیت شده‌اند یا نه، اصلاح‌طلبان لیست داده‌اند یا نه و ... به میدان می‌آید. در واقع به هیچ صورت و در هیچ حالتی حاضر نیستند فرصت و احتمال کسب صندلی‌هایی از قدرت را از دست بدهند. 

این ویژگی تغییر کردنی نیست و حالا که اصلاح طلبان در چند انتخابات اخیر از قدرت دور مانده و به حاشیه رفته‌اند نیز کارگزاران بر همان مدار حرکت می‌کند. درحالی که اغلب اصلاح‌طلبان احیای سرمایه اجتماعی و ترمیم جایگاه خود را هدف اول قرار داده و معتقدند که حتی اگر لازم باشد باید از خیر انتخابات بعدی بگذرند، کارگزارانی‌ها تلاش برای ورود به انتخابات مجلس آتی را زمزمه می‌کنند. 

شاهدش اظهارات اخیر حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی. او در گفت‌وگو با ایلنا، درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم در سال ۱۴۰۲ گفت:‌ در حال حاضر همه احزاب اصلاح‌طلب مشغول مطالعه برای برنامه‌ها هستند و فضای سیاسی کشور را رصد می‌کنند. ولی حزب کارگزاران منتظر آشکار شدن سیاست‌های کلی است که شورای نگهبان عامل آن سیاست‌هاست. اگر به یک انتخابات فراگیر فکر کنند و فرصت حضور به اصلاح طلبان را بدهند، آن‌ها هم باید با رعایت خط قرمزهای نظام شخصیت‌هایی را به مجلس بفرستند که با تشکیل یک مجلس نیرومند، کشور سامان بگیرد و این ناکارآمدی که در کشور حاکم است، جای خود را به یک نظام کارآمد بدهد.

وی درباره آینده اصلاح‌طلبان گفت: آینده اصلاح‌طلبان بستگی به عوامل متعددی دارد که به همت خودشان و لطف خداوند برمی‌گردد.

وی درباره اینکه چقدر ضرورت دارد تا اصلاح‌طلبان زودتر به انسجام برسند، گفت: هیچ عدم انسجامی وجود ندارد. انسجام کامل در جبهه اصلاحات وجود دارد و در واقع آن چیزی که هنوز زود است تا درباره آن حرف بزنیم این است که سیاست‌های کلی برای انتخابات آینده هنوز مشخص نیست. چون آن سیاست‌ها مشخص نیست، زود است که بخواهیم فضای سیاسی انتخابات مجلس دوازدهم را رصد کنیم، جبهه اصلاحات منتظر می‌ماند که این سیاست‌های کلی روشن شود. هر وقت آن سیاست‌ها روشن شد، متناسب با آن حرکت می‌کنیم. برداشتی که من دارم این است که اگر کاندیداهای مورد نظر اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده تایید صلاحیت شوند، اصلاح‌طلبان هیچ تردیدی برای حضور در انتخابات نخواهند کرد. اگر کاندیدهای اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شوند و امکانی برای رقابت وجود نداشته باشد، طبیعی است، جبهه‌ای که نتواند از کاندیدای خودش دفاع کند، چرا وارد انتخابات شود.

مرعشی افزود: در حزب کارگزاران هم به همین شکل است و فرقی نمی‌کند. موضع ما در حزب کارگزاران به طور مشخص روشن است، تا جایی که امکان رقابت وجود دارد، از فرصت انتخابات برای اصلاح سیاست‌های کشور استفاده می‌کنیم.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها