«فردا» گزارش می‌دهد

انتقام به سبک ما، ترس به سبک آنها

کد خبر: 1120974

حرف از انتقام هراس بسیاری به جان آمریکایی‌ها انداخته اما برخی مثل پمپئو فورا درخواست محافظت می‌کنند و بری مثل جن ساکی خودشان را به آن راه می‌زنند.

انتقام به سبک ما، ترس به سبک آنها

گروه سیاست سایت فردا - دو سال از ترور شهید سلیمانی گذشته و طرف جنایتکار می‌داند که آن انتقام سختی که ایران می‌گفت، فقط حمله به عین‌الاسد نبود. آنها از اراده ایران برای گرفتن انتقام سخت هراس دارند منتها هم انتقام ایران به سبک خود است و هم ترس آنها. شاهدش اینکه سردارقاآنی می‌گوید انتقام ما از مسیر مقاومت است و کاخ سفید می‌کوشید در واکنش به اظهارات مقامات کشورمان خونسرد بماند.

 وقتی رئیسی در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت که «اگر ساز و کار محاکمه عادلانه ترامپ و پمپئو فراهم شد و به مجازات رسیدند فبها اگر نه شک نکنید به همه دولتمردان آمریکایی می گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد» ترس به جان‌شان افتاد. 

اول از همه هم پمپئو یعنی اصلی‌ترین شریک ترامپ هراسید. او در گفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: «آن ها می‌گویند که می‌خواهند تک تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند، این کاری است که قبلا انجام نشده است و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است.» او  که بارها از حمله تروریستی این کشور علیه سپهبد شهید سلیمانی دفاع کرده بود، بار دیگر با بیان گزافه گویی های خود در تایید این اقدام، اظهار کرد: «حالا رهبری سیاسی در آمریکا این مسئولیت را دارد که تک تک آمریکایی‌ها را در قبال تهدیدات ایران امن نگه دارد. این را دیدیم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعا (برای حفاظ از ترامپ و من) مسئولیت دارد.» 

پمپئو دولت بایدن و مقامات فعلی آمریکا را مسئول حفاظت از خود و رئیس سابقش دانست اما این طور که معلوم است کاخ سفید قصد توجه به او و ترس‌هایش را ندارد. شاهدش آنکه جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به سخنان رئیسی گفته: «هیچ نظر مستقیمی در مورد نظرات او ندارم. باید توجه داشته باشیم که رئیسی سیاست‌های خاص خود و مخاطبان خاص خود را دارد و مانند بسیاری از سران در سایر کشورها با مخاطبان خود صحبت می‌کند».

ساکی درباره تأثیر احتمالی سخنان رئیسی بر مذاکرات جاری طرف‌های برجام در وین، ههم گفت که هفته گذشته شاهد پیشرفت‌های اندکی در مذاکرات بودیم و امیدواریم این هفته، پیشرفت‌ها با سرعت بیشتری صورت بگیرد. واضح است که چنانچه با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، در آینده نزدیک توافقی حاصل نشود، برجام از هرگونه منفعتی تهی خواهد شد.

نکته قابل توجه آنکه سخنگوی کاخ سفید درحالی سعی دارد خود را خونسرد جلوه دهد و حرف‌های رئیسی را جدی نگیرد که تاکید بر انتقام خون شهید سلیمانی فقط از سوی رئیسی مورد اشاره و تاکید قرار نگرفته است. 

مثلا سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: «دشمن فکر کرد که با جنایتی که آفرید و پست ترین اقدام را انجام داد کار تمام شده است اما ترامپ و دیگرانی که همراه او بودندهمه آنها برای ما روشن هستند. از پمپئو جنایتکار که هیچ کس به اندازه شهید سلیمانی او را تحقیر نکرد. از شخص رییس جمهور آمریکا تا همه کسانیکه در این جنایت شرکت کردند زیر ذره بین انسان های آزاده عالم هستند.»

او تصریح کرد:« آنها فکر کردند با شهادت شهید سلیمانی تحقیر شدن آنها از بین می رود. شما فکر کردید زدید و رفتید اما جامعه اسلامی و آزادگان دنیا چنان از شما انتقام خواهند گرفت که تا عمر دارید فراموش نکنید.»

سردار قاآنی خطاب به آمریکایی ها گفت: «خروج شما از منطقه یکی از اهداف بود واما بالاتر از خروج اخراج شدید. انتقام اساسی گرفته خواهد شد اما ما سبک خودمان را داریم و این مسیر پر افتخارمقاومت ادامه پیدا خواهد کرد و شمشیر برنده مقاومت کسانی که سد این راه هستند را از سر راه بر خواهد داشت.»

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها