اسلامی: مهمترین کار سردار سلیمانی شکل‌گیری جبهه مقاومت بود

کد خبر: 1121227

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همزمان با ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای هسته‌ای در گفت‌وگویی رادیوی به تبیین و تشریح ویژگی‌های شهید سلیمانی و دیگر شهدای هسته‌ای پرداخت.

اسلامی: مهمترین کار سردار سلیمانی شکل‌گیری جبهه مقاومت بود

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای والامقام هسته‌ای، با تبیین ویژگی‌های خالصانه و عزتمندانه سردار سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه «حدیث وصل» بود، یک انسان خداباور، مردم باور و خستگی‌ناپذیر، سردار عزیز نماد اقتدار ملت ایران بود، او در تمام صحنه ها و عرصه‌ها، با لبیک گویی قلبی و عملی به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و با ژرف‌نگری نسبت به مسائل راهبردی، تهدیدات پیرامون کشور را تشخیص و با راه حل‌های جامع و همه جانبه در جهت رفع مسائل و مشکلات تلاش می‌کرد و ماموریت خود را به بهترین شکل ممکن به پایان می‌رساند.

اسلامی با اشاره به نقش بی‌بدیل و راهبردی سردار سلیمانی در شکل‌گیری و مجاهدت جبهه مقاومت، تصریح کرد: مهمترین کار سردار سلیمانی شکل‌گیری جبهه مقاومت بود که با تفکرات راهبردی خود توانست نقشه شوم استکبار جهانی را در هم بکوبد و مستکبرین را مات و مبهوت خود کند. وی ادامه داد: مردم عزیز ما به خاطر دارند که نزدیک به  ۱۲-۱۳ سال پیش آمریکایی‌ها طرح خاورمیانه بزرگ را مطرح کردند، در امتداد این طرح و با کمال گستاخی در کنگره آمریکا برای کشوری دیگر تصمیم گرفتند و تصویب کردند که کشور عراق به سه کشور تجزیه شود. آنها برنامه ای مبنی بر تجزیه کشورها از مدیترانه تا اقیانوس هند داشتند و گروه‌های تروریستی را وارد منطقه کردند و مسبب ایجاد جنگی خونین در سوریه و عراق بودند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به جانفشانی شهید سلیمانی در عدم شکل‌گیری نقشه‌های استکبار جهانی، افزود: استکبار جهت تشکیل خاورمیانه بزرگ و تسلط بر کشورها تمام تلاش خود را در مسیر ایجاد منطقه‌ای ناامن در خاورمیانه معطوف کرد و این هدف را می‌خواستند با ایجاد گروه‌های تروریستی و خون‌ریزی و تزریق ترس، ناامنی و فریب در کشورها محقق کنند تا کشورهای کوچکی تحت سلطه و فرمان‌پذیر داشته باشند. خوشبختانه نقشه استکبار جهانی با همت و جانفشانی رزمندگان جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی عزیز به طور کامل شکست خورد و نقش بر آب شد.

اسلامی درباره ویژگی‌های انسانی، مکتبی و مدیریتی شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: باور به لطف الهی، نیت خالصانه، ایمان راسخ و تبعیت از فرامین الهی، خدا باوری و اعتماد به نفس از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی بود و ویژگی‌های خالصانه و مدبرانه، شهید عزیز را در جهان مشهور ساخت. شهادت، پاداش بزرگ پایان راه و مأموریت این شهید والامقام بود و اینگونه است که سردار سلیمانی جاودانه ماند.

اسلامی در خصوص ادامه راه و ترویج مکتب شهید سلیمانی توسط مردم و مسئولین اظهار داشت: من از خدای بزرگ می‌خواهم که شرمنده شهدا و امام راحل نباشیم. انسان باید در مرحله اول خودش را کامل بشناسد و رسالت داشته باشد و با گوشی شنوا و چشمی بینا، انسانها و مشکلاتشان را درک کند. ما در بین «مردم» مرزبندی نداریم و دسته‌بندی انسان‌ها برای افراد کوچکی است که از مسیر شهید سلیمانی مغفول مانده‌اند و از این طریق به دنبال بزرگی خود در بخشی خاص هستند؛ این را باید عرض نمایم که صحبت ما در خصوص عموم مردم است و موضوع معاندین و کسانی که مقابل دین اسلام ایستاده‌اند از دایره شمول صحبت ما خارج می‌باشند.

اسلامی ادامه داد: بیاییم مردم را یکپارچه و عزیز ببینیم و گرامی بداریم. دیدن و شنیدن حرفهای مردم حایز اهمیت است و ما مسئولین باید همانند حاج قاسم غمخوار مردم باشیم و در غم و شادی ملت حضور پیدا کنیم و با مردم نشست و برخاست کنیم. این ویژگی‌های مردمی شهید سلیمانی از وی شخصیتی متمایز ساخته بود.

وی افزود: شهید سلیمانی با مردم وقت می‌گذاشت و از این وقت درست و موثر استفاده می‌کرد. سردار سلیمانی در همه صحنه‌ها بدون اینکه دیده شود به‌عنوان اولین شخص حضور داشت و تلاشی برای قهرمان شدن نداشت، تلاش او برای سرانجام رساندن خدمت به مردم بود. این روحیه کاری با توکل بر خدا، از سردار ما یک قهرمان ملی ساخت.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به شهدای گرانقدر هسته‌ای و برنامه دیدار با خانواده معزز شهدای هسته‌ای در این ایام گفت: شهدای هسته‌ای و مدافع حرم سازمان گُل‌هایی بودند که برای پیشبرد اهداف عالیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کردند و رژیم غاصب صهیونیستی با خیالی باطل که با از میان برداشتن این عزیزان برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می‌کند، اقدام به ترور دانشمندان هسته‌ای ما کرد. اما کوردلی این رژیم غاصب باعث شد که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بعد از شهادت دانشمندان هسته‌ای رشد و جهشی مضاعف داشته باشد و خون شهداء موجب برکت راه و ادامه مسیر ما شود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها