آیت الله احمد خاتمی: برخی به دنبال احیای تز رضاخانی هستند

کد خبر: 1121343

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی حوزه ایده آل را حوزه دور از سیاست معرفی می‌کنند، اینها به دنبال احیای تز رضاخانی جدایی دین از سیاست هستند.

آیت الله احمد خاتمی: برخی به دنبال احیای تز رضاخانی هستند

آیت الله سید احمد خاتمی در یادواره شهدای طلاب شهرستان ساوه و زرندیه که در مسجد انقلاب برگزار شد با اشاره جایگاه شهرستان ساوه گفت: ساوه مهد بزرگانی همچون علامه عسکری و شهید چمران است. علامه عسکری سرمایه‌ای نفیس برای ساوه است و شخصیت شهید چمران در عرصه سیاسی نمونه بودند با امام (ره) زیست و در راه امام (ره) به شهادت رسیدند.

وی افزود: وجود سه حوزه علمیه خوهران، حوزه علمیه برادران ،۹۸۰ شهید، جانباز، آزاده، شهدای مدافع حرم و امام جمعه فقیه این شهرستان حجت الاسلام رحیمی که عاشق خدمت هستند نشان می‌دهد ساوه سرمایه نفیس و قابل عرضه در کشور دارد و خواهد داشت این به معنای رشد و ارتقای فرهنگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر رسانه‌های جهان را رصد کرده باشید تنها کشوری که ندای یا فاطمه (س) در آن بلند شد، ایران اسلامی است. چرا که ایران اسلامی سرزمین اهل بیت علیهم السلام است باید به این سرزمین افتخار کرد و برای حفظ آن جان را هزینه کرد.

مکتب شهید سلیمانی؛ مکتب صدق و اخلاص بود

آیت الله خاتمی با اشاره به ویژگی شخص مؤمن گفت: برای فرد مؤمن چند ویژگی در قرآن نام برده شده ایمان به خدا و خداباور بودن، دغدغه دین داشتن است، مقام معظم رهبری فرمودند مکتب شهید سلیمانی صدق و اخلاص بود؛ ایشان صادق بودند و برای حفظ دین جان خود را هزینه کرد. عملیات انتحاری بسیاری برای شهادت ایشان برنامه ریزی شد اما ناکام ماندند. شهید سلیمانی جان خود را فدای حفظ مکتب و نظام اسلامی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جهاد به معنای تلاش است اما این جهاد دارای ابعاد مختلف است یک بعد آن نظامی است. گاهی این جهاد تلاش سیاسی است. مذاکره کنندگان در وین جهادگران عرصه سیاست هستند. یک بعد دیگر جهاد، جهاد در عرصه اقتصاد است. دولت سیزدهم اولویت خود را حل مشکلات اقتصادی اعلام کرده است و امروز شاهد تلاش دولت در این مسیر هستیم.

وی گفت: باید اقتصادی طراحی شود که با تکانه‌های دشمن و نوسانات ارزی نلرزد و این اقتصاد مقاومتی است. تلاش گران این عرصه جهادگران فی سبیل الله هستند. بعد دیگر جهاد تلاش در عرصه فرهنگی است. مقام معظم رهبری جهاد فرهنگی را جهاد تبین تفسیر کردند.

حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) قهرمان جهاد تبیین هستند

آیت الله خاتمی افزود: مقام معظم رهبری حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را قهرمان جهاد تبیین معرفی می‌کنند چرا که آنها در راستای احیای دین تلاش کردند و از ملامت ملامتگران هراسی به دل راه ندادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حضرت زینب (س) جهاد تبیین را از مادرشان آموختند. مجاهدت حضرت فاطمه (س) در دوره غربت حضرت علی (ع) بود و متفاوت است با کسی که قبل فتح مکه مسلمان بود و ملامت‌ها را به جان خرید با کسی که بعد از فتح مکه مسلمان شدند.

وی با اشاره به دومین ویژگی جهاد تبیین گفت: دومین ویژگی جهاد تبین شجاعانه عمل کردن است چرا که این نوع جهاد هزینه دارد و افضل الجهاد است‌. استدلال و منطق سومین ویژگی جهاد تبیین است که حضرت فاطمه (س) باوجود همه اهانت‌ها با استدلال و منطق رسالت خود را ادامه دادند.

وی افزود: جهاد تبیین روشنگری است که دشمنان کجا را هدف خود قرار داده در عرصه میدانی در این مقطع دشمن در پی اغتشاشات است اما این اغتشاشات با اغتشاشات گذشته متفاوت است در گذشته سوژه از سمت آنها بود اما امروز با راه اندازی اغتشاشات سعی می‌کنند نظام را تضعیف کنند. تجمعات فرهنگیان و جامعه کارگری بابت مطالبات آنها است و شرعی است اما دشمن موج سواری کنند و این موج اعتراض را به سمت مقابله با نظام اسلامی جهت می‌دهد. جهاد تبین این است مسؤلین باید آگاه باشند و این حقیقت را بدانند این نظام متعلق به آنهاست و نظامی است که امروز ۲۵۰ شهید گمنام در آن تشیع شد لذا آسان به دست نیامده است نباید برخی به گونه‌ای رفتار کنند که دشمن اجازه موج سواری به خود بدهد.

دولت کنونی انگیره خدمت و گشایش گره‌ها را دارد

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: مردم ما عاشق نظام هستند به صراحت می‌گویم دولت کنونی انگیره خدمت و گشایش گره‌ها را دارد. دولت به مناطقی رفته است که تا به امروز یک فرماندار هم از آنجا بازدید نداشته است، در عرصه میدانی در چند ماه اخیر تجمعات ضدانقلابی بسیاری داشتیم که بسیار هشداردهنده است. می‌خواهند تز رضاخانی جدایی دین از سیاست را احیا کنند و بسیار خطرناک است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: تز جدا کردن دین از سیاست قبل سال ۴۲ بود و مردم بخاطر همین تز انقلاب کردند. امام خمینی (ره) این تز را نادرست دانستند و آن را شکستند و کسی که دین را از سیاست جدا بداند پیامبر اسلام (ص) وحضرت علی (ع) را انکار کرده است.

وی تصریح کرد: مبلغان تز رضاخان از شرم نمی‌توانند بگویند باید دین از سیاست جدا باشد و می‌گویند حوزه ایده آل باید دور از سیاست باشد اگر این تز باقی می‌ماند امروز حکومت رضا خان بود. جدا کردن حوزه از سیاست یعنی جدا کردن حوزه از ولایت و انقلاب در حالی که حوزه جناحی نبوده و نخواهد بود؛ حوزه ما انقلابی است و در مسیر ولایت حرکت می‌کند و همه مراجع تقویت نظام را یک ضرورت و تضعیف آن را حرام می‌دانند./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها