هشدار نماینده مجلس به فرانسه: صنعت فضایی ما جزو خطوط قرمز ماست

کد خبر: 1121465

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: فرانسه به جای اظهارنظر درباره پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ از سوی ایران به فضا، پاسخ‌گوی جنایاتش علیه کشور ما در زمان جنگ تحمیلی باشد.

هشدار نماینده مجلس به فرانسه: صنعت فضایی ما جزو خطوط قرمز ماست

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش غربی‌ها به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره سیمرغ به فضا گفت: آزمایش موشکی و پرتاب ماهواره بر سیمرغ از حقوق حقه کشور ماست و اظهارنظرهای آمریکا و فرانسه در این مسأله دخالت در امور داخلی ایران است.

وی افزود: آمریکا و فرانسه اجازه ندارند در امور داخلی کشور ما دخالت داشته باشند. صنعت فضایی ما جزو خطوط قرمز ماست و ما ذره‌ای از آن کوتاه نمی‌آییم.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: آمریکا و فرانسه باید حد و حدود خود را در اظهارنظرها و کردار و رفتارشان رعایت کنند و در امور داخلی کشورها ورود پیدا نکنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: آمریکا و فرانسه جواب دهند که اگر پرتاب ماهواره بد است چرا آنها این کار را انجام می‌دهند و از منافعش بهره‌مند می‌شوند؛ آیا فقط آنها باید از فواید آن بهره‌مند شوند و دیگر کشورها خیر؟

وی افزود: همانطور که گفتم صنعت فضایی کشور جزو خطوط قرمز ماست و کسی حق کوتاه آمدن در این حوزه را ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: فرانسوی‌ها به جای این گونه اظهارنظرها باید پاسخگوی جنایتشان علیه ایران در زمان جنگ تحمیلی 8 ساله باشند که هواپیماهای سوپراتاندارد در اختیار صدام قرار می‌دادند که موشک بر سر مردم ایران بریزد.

سلیمی خاطرنشان کرد: من از وزارت امور خارجه می‌خواهم که شکایت از فرانسه را به خاطر جنایاتش در دوران جنگ تحمیلی را از طریق محافل بین‌المللی در دستورکار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها