پزشکیان: پزشکی با درآمد میلیاردی نمی تواند در بخش دولتی به فکر محرومان باشد

کد خبر: 1122115

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سوال بنده از وزیر و نمایندگان این است که آیا کسی که در بیرون چند صد میلیارد درآمد دارد و دارای کلینیک خصوصی یا بیمارستان است و خارج از تعرفه ها در حال کار بوده، اگر اکنون سیستم را به دستان آن بسپاریم می تواند در این محیط کار کند؟

 پزشکیان: پزشکی با درآمد میلیاردی نمی تواند در بخش دولتی به فکر محرومان باشد

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی سه شنبه ( 21 دی ماه) در تشریح سوال خود از بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان کشور، اظهار داشت:کسانی که در بیمارستان ها یا کلینیک های خصوصی کار می‌کنند نمی‌توانند سکان‌دار نظام و کشور یا سازمانی باشند.

وی ادامه داد: اولویت این نظام کمک به محرومین و مستضعفان است همان طور که مقام معظم رهبری می فرمایند که باید ساختاری درست شود که بیماران فقط دغدغه بیماری و درد را داشته باشند نه چیز دیگر.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سوال بنده از وزیر و نمایندگان این است که آیا کسی که در بیرون چند صد میلیارد درآمد دارد و دارای کلینیک خصوصی یا بیمارستان است و خارج از تعرفه ها در حال کار بوده و اگر اکنون سیستم را به دستان آن بسپاریم می تواند در این محیط کار کند؟

پزشکیان تصریح کرد: کسی که می‌خواهد خدمتگزار مردم باشد باید خود اصلاح‌گر باشد این اصلاح باید در رفتار خود باشد قبل از اینکه در گفتار بخواهد ثابت بکند اینکه حرفی از شهدا و انقلاب می‌زنیم باید دغدغه محرومان هم داشته باشیم نه فقط به افراد پولدار و ثروتمند سرویس ارائه بدهیم حرف بنده این نیست که سرویس به آنها ارائه نشود چون آن ها نیز سرمایه های این کشور هستند، اما اولویت این سیستم محرومان و مستضعفان است؛ زیرا همین افراد انقلاب کردند و برای آن خون دادند نمی‌شود فردی که خود در بیرون و تمام وقت کار می کند به فکر محرومین باشد.

وی بیان داشت: وقتی منافع ما در خطر است از افرادی استفاده می کنیم که منافع ما را به خطر نیاندازد که این قابل قبول نیست و به نظر بنده آقای وزیر از کسانی که تمام وقت هستند و با بیرون قرارداد ندارند استفاده کند این افراد تعدادشان کم نیست.

این نماینده مردم در مجلس گفت: چرا تعرفه گذاری اتفاق نمی افتد مگر رهبر انقلاب به صراحت دستور بر عملیاتی کردن آن ندادند دولت موظف بوده است که تعرفه گذاری ها را انجام دهد مگر آقای دکتر عین اللهی و آقای دکتر نمکی غیر از دولت هستند چرا این کار را انجام ندادند؟ چون اراده ای برای این کار وجود ندارد.

پزشکیان افزود: وقتی که فردی  در بیرون بیمارستان یا کلینیک خصوصی داشته باشد و از مردم خارج از تعرفه ها پول دریافت کردند می تواند در سیستم دولتی دست به اصلاح بزند و کمک دهنده محرومان باشد؟ خیر چون دکان خود در بیرون دچار مشکل می شود که این موضوع قابل قبول نیست.

ادامه دارد...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها