دلخوش: شاه کلید بودجه سال ۱۴۰۱ ارز ترجیحی است

کد خبر: 1122176

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس یازدهم گفت: شاه کلید بودجه سال ۱۴۰۱ ارز ترجیحی است. هنر دولت باید این باشد که جلوی رانت خواران را گرفته و دست اضافه خواهان را قطع کند نه اینکه صورت مسئله را در شرایط فعلی کشور حذف کند.

دلخوش: شاه کلید بودجه سال ۱۴۰۱ ارز ترجیحی است

سید کاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از رئیس‌جمهور بابت واکسیناسیون عمومی کشور در مورد طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه گفت: در زمان بررسی لایحه مدیریت خدمات کشوری در مجلس اقشار مختلفی از جامعه را تحت پوشش قرار دادیم. مجلس به بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان، کارکنان سازمان زندان‌ها، پرسنل پزشکی قانونی، کارکنان دانشگاه پیام نور، کارکنان فنی‌حرفه‌ای و سایر اقشار کشور کمک کرده است. از طرفی در خصوص بازنشستگان هم مجلس در قانون برنامه پنجم مصوبه‌ای داشته تا حقوق این قشر همسان‌سازی شده و فاصله پایین‌ترین دریافتی با بالاترین دریافتی را ۱۰ درصد تعیین کردیم که اجرای دقیق آن باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: افزایش حقوق کارکنان در سال آتی ۱۰ درصد تورم بالای ۴۰ درصد است و این ظلم به کارمندان است.

 وی افزود: محاسبه ۳ سال آخر کار به عنوان ملاک محاسبه بازنشستگی و پاداش کارکنان، ظلم به بیکاران و کارکنان فعلی بوده و مشکلات کشور را بیشتر می‌کند؛ لذا از همکاران خواشمندم این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

شاه کلید بودجه سال ۱۴۰۱ ارز ترجیحی است

نماینده صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها در ارتباط با ارز ترجیحی پیگیری‌هایی دارند و به دنبال جبران ما به التفاوت خودشان هستند؛ گفت: شاه کلید بودجه سال ۱۴۰۱ ارز ترجیحی است. معتقدیم هنر دولت باید این باشد که جلوی رانت خواران را گرفته و دست اضافه خواهان را قطع کنند نه اینکه صورت مسئله را در شرایط فعلی کشور حذف کند، حذف ارز ترجیحی به ضرر دولت است.

لایحه بودجه ۱۴۰۱، کارآمد نیست

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر برای وزارت بهداشت ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه پیشًبینی شده در حالی که این وزارت خانه نیاز خود را ۹۶ هزار میلیارد تومان و ۲.۵ برابر بودجه پیشنهادی دولت اعلام کرده است. آیا در این شرایط وزارت بهداشت می‌تواند مشکلات دارو و درمان مردم را حل کند؟ اینکه وزارت خانه‌های دیگر هم پیگیر بودجه خود هستند نشان می‌دهد لایحه بودجه امسال کارآمد نیست.

ارز ترجیحی نباید در کمیسیون تلفیق بررسی شود

وی افزود: موضوع ارز ترجیحی نباید در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار بگیرد و برای آن تصمیم گیری شود. جلسه غیر علنی بگذارید و ابعاد آن را کارشناسی کنید تا در آینده جامعه دچار بحران و مشکل نشود. برای مردم دغدغه ایجاد نکنیم.

دلخوش اباتری در پایان از هیات رئیسه درخواست کرد تا جلسه‌ای غیر علنی برای بررسی و تعیین تکلیف ارز ترجیحی تشکیل دهد تا همه نمایندگان برای تصمیم گیری در این موضوع مهم مشارکت کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها