جلال زاده با اشاره به دیدار نماینده عربستان با نمایندگان آمریکا، فرانسه و روسیه در وین:

جلال زاده: در خصوص منافع خود با هیچ کس تعارف نداریم

کد خبر: 1122483

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی دخالت کشورهای غیر ۴+۱ در مذاکرات را نمی‌پذیرد، گفت: برخی از کشورها سلبا یا ایجابا در مذاکرات وین حضور دارند، در دوره‌های قبل هم همینطور بود. عربستان به عنوان رقیب دیرینه ما در منطقه نگرانی‌هایی دارد لذا در حد کسب اطلاع از مذاکرات را طبیعی می‌دانیم.

جلال زاده:  در خصوص منافع خود با هیچ کس تعارف نداریم

وحید جلال زاده ، در توضیح نقش عربستان سعودی در مذاکرات با اشاره به دیدار نماینده عربستان با نمایندگان آمریکا، فرانسه و روسیه در وین، گفت: برخی از کشورها سلبا یا ایجابا در مذاکرات وین حضور دارند، در دوره‌های قبل هم همینطور بود. امریکا و اروپایی‌ها خود را ملزم می‌دانند که به متحدین خود در منطقه و حتی خارج از منطقه گزارش‌هایی را بدهند یا بعضا آنها را مجاب کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز به همین شکل رفتار می‌کند و آقای باقری کنی قبل از سفر به وین به برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کرد و وزیر خارجه در همین راستا به کشور عمان سفر کرده تا این کشورها را با سیاست‌های خود همراه کنیم و نگرانی آنها را کاهش دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: عربستان سعودی از قدیم رقیب ما در منطقه بوده و از کشوری به نام ایران که دارای تونمندی بالا در حوزه اقتصادی و بازدارندگی است، نگرانی‌هایی را داشته لذا در این حد رایزنی را طبیعی می‌دانیم که کشورهای منطقه نگرانی‌هایی خود را با کشورهای مذاکره کننده در میان بگذارند و از مذاکرات مطلع باشند اما دخالت این کشورها در مذاکرات و تحت شعاع قرار دادن مذاکرات را نمی‌پذیریم.

جلال زاده یادآور شد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران به اروپایی‌ها نیز گوشزد کردند که در خصوص منافع خود با هیچ کس تعارف ندارند و به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس نیز یادآور شدند، توانمندی نظامی ما بازدارنده است و در بحث صلح آمیز فعالیت‌های هسته‌ای بارها در طول این سال‌ها به همه همسایگان اطمینان لازم را داده اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین بیان داشت:  جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر عقلانیت و فتوای رهبر معظم انقلاب دنبال سلاح هسته‌ای نیست و غربی‌ها قطعا این را می‌دانند اما این مسئله به بهانه سیاسی برای افزایش فشار و اعلام نگرانی‌های که می‌دانند، هیچ وجهی ندارد، بدل شده است./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها