مالک شریعتی: امروز وضعیت اقتصادی مردم وضع مطلوبی نیست

کد خبر: 1122669

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امروز کشور ما برای تأمین استقلال اقتصادی نیازمند ایثار و ازخودگذشتگی است.

مالک شریعتی: امروز وضعیت اقتصادی مردم وضع مطلوبی نیست

مالک شریعتی در سومین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که امروز (پنجشنبه 23 دی‌ماه) به صورت مجازی با شعار «منشور ولایی، عمل انقلابی، بصیرت جانبازی، به سوی افق‌های روشن» برگزار شد، گفت: همه دوستانی که در این مجموعه جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نقش ایفا می‌کنند عملا یک نقش پرچمداری در جریان‌های سیاسی انقلابی را برعهده دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت:‌ اگر بنا بود امروز شهدای عزیز به ما بگویند حرکت چه مجموعه و خط سیری را در مسیر تقویت جریان اصلی انقلاب اسلامی دنبال کنیم، قطعا مسیری را به ما می‌گفتند که امروز جانبازان عزیز و ایثارگران باقی مانده از دفاع مقدس دنبال می‌کنند.

وی افزود: جانبازان عزیز شهدای زنده عصر ما هستند که هرکدامشان آماده بودند جانشان را فدای مردم انقلاب و اسلام کنند و خداوند لطف در حق ما کرد که آنها را برای ما نگاه داشت. گرچه دل همه آنها با شهدا بود و تلاش‌شان این بود که با سعی زیاد به درجه شهادت هم برسند و خداوند آنها را برای ما به عنوان یک بقیة‌الله نگه داشت.

شریعتی خاطرنشان کرد: من برای دوستان آرزوی موفقیت می‌کنم و ان‌شاءالله این حرکت سیاسی و انقلابی بتواند در جبهه نیروهای انقلاب نقش‌آفرینی کند و به نظر من این بصیرت‌افزایی و حرکت جانبازان عزیز ما که با وجود سختی‌های زیاد جسمی و اعصاب و روانی که ممکن است بعضا عزیزان دچار آن باشند از وقت و سلامتی خودشان گذشت می‌کنند و تلاش می‌کنند که یک حرف جدید و نگاه جدیدی را به مجموعه بحث‌های انقلاب داشته باشند.

وی اظهار داشت: ما در اول انقلاب شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سر دادیم. استقلال برای ما چند وجه دارد. استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی و استقلال دفاعی و نظامی که بحمدالله در حوزه‌های مختلف این چهار بخش توفیقات خوبی کسب کردیم به ویژه در حوزه استقلال سیاسی که امروز مردم ما خودشان سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند. در یک انتخابات به یک جناح رأی می‌دهند و در انتخاباتی دیگر به یک جناحی دیگر و افراد مختلفی که دیدگاههای مختلفی برای اداره کشور دارند با رأی مردم و نظر مردم و خواست آنها بر سر کار می‌آیند و رأی و نظر مردم است که این مسئله را سامان می‌دهد.

وی افزود: حرکت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی هم یکی از تلاش‌هایی است که جریان‌های مختلف در چارچوب اصول انقلابی دنبال می‌کنند و تلاش دارند که وجه غالب و هدف اصلی گم نشود.

شریعتی خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیاز به ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی برای تأمین استقلال اقتصادی کشور دارد.

وی گفت: کشور ما با تحریم‌های زیادی و مشکلات جدی مواجه شده و با بی‌تدبیری‌ها در نوع اداره جامعه شده که امروز وضعیت اقتصادی مردم وضع مطلوبی نیست و این وضع در شأن جمهوری اسلامی و در شأن کشور شهدا و در شأن کشور جانبازان و ایثارگران نیست.

شریعتی اظهار داشت: امیدواریم دولت جدید و مجلس یازدهم و شوراهای شهر و روستا و شهرداران مختلف که انتخاب شدند و عمدتا از جریان انقلابی هستند با یکپارچگی که دارند دست به دست هم دهند و تلاش کنند استقلال اقتصادی کشور حفظ شود.

وی اظهار داشت: ما خوشبختانه در حوزه دفاعی استقلال خوبی داریم و در حوزه فرهنگی گرچه آسیبهایی متوجه جمهوری اسلامی شده شبیخون و ناتوی فرهنگی به ما ضرباتی زده اما فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ از خودگذشتگی و فرهنگ تقویت جریان مقاومت در جمهوری اسلامی همیشه غلبه داشته است.

وی گفت: گرچه آسیبهایی داریم اما امروز در شرایطی هستیم که تمام تلاشهای برای اینکه جبهه مقاومت در منطقه را سرکوب کند نه تنها به نتیجه نرسیده بلکه برعکس، جمهوری اسلامی توانسته نقش خود را به عنوان محور مقاومت در منطقه و حتی در فضای بین‌المللی تثبیت کند و امروز جریان مقاومت از یک اقتدار و یک ثبات و یک برنامه‌ریزی جدی برای خود برخوردار است که عمده این مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌های جوانانی است که پیرو عزیزان جانباز و ایثارگر ما و امثال جمعیت جانبازان بوده‌اند و به عنوان مدافع حرم و به عنوان مدافع دیگر ملل مسلمان و حتی غیرمسلمان در منطقه ایفای نقش کرده‌اند و امت واحده اسلامی را به این شکل دنبال کردند.

وی افزود: تلاش شد هم یکپارچگی در نیروهای مردمی مثل بسیج ایران، حشدالشعبی عراق و نیروهای بسیج مردمی سوریه اتفاق بیفتد و می‌بینیم امروز یک یکپارچگی سرزمینی عملا اتفاق افتاده. امروز از سواحل خلیج فارس و سواحل مدیترانه دراختیار جریان مقاومت است و هم یک یکپارچگی سیاسی تقریبا تا حدودی توسط دولتهای مستقر در این مناطق ایجاد شده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: آنچه که باید به عنوان گام بعدی ما باشد رسیدن به یکپارچگی اقتصادی، توفق اقتصادی،‌ غلبه اقتصادی جبهه مقاومت است و اینکه از درون به عنوان یک ید واحده پرقدرت در حوزه اقتصاد نیز عمل کند و این یکپارچگی بین ملتها و دولتها و نیروهای انقلابی منطقه شکل بگیرد. 

وی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌هایی که دوستان به و یژه در حوزه کارآفرینی و خنثی‌سازی تحریم‌ها دنبال می‌کنند این از خودگذشتگی و رشادت‌ها به گونه‌ای است که ما باید به میدان بیاییم و تلاش کنیم از خودمان و منافع شخصی‌مان بگذریم و از وقت و عمر خودمان بگذریم و خودمان را فدا کنیم. همیشه فدا کردن فدا کردن جان نیست گاهی اوقات افراد باید وقتشان را بگذارند و بعضی وقتها انسان باید از مالش بگذرد.

شریعتی افزود: به نظر من این تلاشها همه ما را کمک می‌کند با امیدواری جلو برویم. امروز مردم ما امید تازه‌ای پیدا کرده‌اند. دولتی که از خود مردم است در میان مردم است و در مشکلات کنار آنهاست. به عنوان مثال در این حمله سایبری به تأسیسات سوخت رسانی کشور شاید انتظار این بود که مردم اظهار ناراحتی بیشتری کنند اما چون مسئولین در میان مردم بودند و از روز اول هم اطلاع رسانی دقیق داشتند و در پمپ بنزین‌ها حاضر شدند و به مردم اطمینان دادند که مشکل برطرف می شود و مردم هم همراهی کردند و این نشان می‌دهد که اعتماد مردم تا حدودی به شعارهای این دولت این مجلس و مجمع جدیدی که روی کار آمده برقرار است.

وی اظهار داشت: هدف ما باید تعالی کشور و تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران در گام دوم باشد. نیروهای جوانی که در مجموعه‌های دیگر می‌توانند کمک کنند شاید فرزندان جانبازان عزیز و فرزندان ایثارگران بتوانند با یک مکانیسمی کمک کنند و این پرچم را از نسل اول و دوم بگیرند. ان‌شاالله گام دوم را که حضرت آقا ترسیم کردند محقق کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها