بررسی حذف ارز ۴۲۰۰تومانی به‌صورت ویژه در مجلس

کد خبر: 1122977

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از حذف ارز ترجیحی باید زنجیره تولید تا توزیع را مهیا کنیم و سپس به‌دنبال حذف و مابقی مسائل برویم

بررسی حذف ارز ۴۲۰۰تومانی به‌صورت ویژه در مجلس

معصومه پاشایی بهرام عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامیبا اشاره به پیشنهاد دولت برای حذف ارز 4200تومانی در بودجه سال 1401، گفت: این موضوع باید در جریان بررسی بودجه سال آینده در مجلس به‌صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با تذکر اینکه مردم نباید تاوان عدم مدیریت دولت‌ها برای برخورد با رانت و فساد را بپردازند، ادامه داد: دولت‌ها باید به‌دنبال حذف رانت و فساد در سیستم‌های خود باشند نه اینکه با تصمیماتی به‌دور از کار کارشناسی به مردم فشار وارد کنند.

نماینده مرند و جلفا در مجلس با بیان اینکه دولت اعلام کرده است که ارز 4200 باعث ایجاد رانت و فساد شده است که باید جلوی این موضوع گرفته شود، عنوان کرد: نباید به‌خاطر عده‌ای رانت‌خوار مردم تحت فشار باشند، یک موضوع دیگر این است؛ اگر می‌خواهیم ارز ترجیحی را حذف کنیم آیا شبکه توزیع مناسبی داریم که بخواهیم مدیریت مناسبی داشته باشیم که کالاها به‌راحتی به دست مردم برسد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پیش از حذف ارز ترجیحی باید زنجیره تولید تا توزیع را مهیا کنیم و سپس به‌دنبال حذف و مابقی مسائل برویم.

پاشایی بهرام با تأکید بر اینکه حذف ارز ترجیحی باعث ایجاد تورم در کشور می‌شود، اظهار کرد: هر جراحی اقتصادی قطعاً تبعاتی خواهد داشت و به‌اعتقاد بنده حذف ارز ترجیحی ممکن است درد و تبعات زیادی برای جامعه داشته باشد و دولت می‌توانست پیش از اینکه تصمیم به حذف ارز 4200تومانی بگیرد زنجیره تولید تا توزیع را کامل کند تا مانند مسکن عمل کند و از درد این جراحی بکاهد.

وی ادامه داد: به‌اعتقاد بنده نباید به‌خاطر چند رانت‌خوار سطح زندگی قشر پایین جامعه را با تورمی که ایجاد می‌کنیم پایین بیاوریم.

نماینده مرند و جلفا در مجلس درباره دادن کالابرگ به مردم برای جبران حذف ارز ترجیحی، گفت: اداره این‌گونه اقتصاد مناسب نیست، باید اجازه بدهیم اقتصاد کشور به‌صورت باز اداره شود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها