مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش مالیات بر سیگار

کد خبر: 1123693

عضو کمیسیون تلفیق بودجه از مصوبه امروز این کمیسیون برای افزایش مالیات بر سیگار در سال آینده خبر داد.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش مالیات بر سیگار

سید علی یزدیخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست صبح امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 گفت: در جلسه امروز اعضای کمیسیون مصوب کردند تا مالیات بر سیگار در سال آینده افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه 50 درصد از درآمدهای مالیاتی این بخش در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد تا این اعتبار را در زمینه بیماری‌های مرتبط هزینه کند و 30 درصد آن هم برای ترویج ورزش همگانی در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته و 20 درصد نیز در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: همچنین اعضای کمیسیون مصوب کردند تا درآمدهای موسسات کنکور، هنرمندان و انتشارات‌ کتب کمک آموزشی تا سقف درآمدی تعیین شده از پرداخت مالیات معاف باشند و در صورت عبور از این سقف مشمول دریافت مالیات‌های مستقیم شوند که سقف تعیین شده برای انتشاراتی‌های کتب کمک آموزشی در این باره به میزان 200 میلیون تومان در سال است.

به گزارش فارس مصوبات کمیسیون تلفیق درباره بودجه پس از تصویب در صحن مجلس و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها