«نجفی» تقاضای مرخصی کرد

کد خبر: 1123772

وکیل شهردار پیشین تهران گفت: در آخرین تماسی که با آقای نجفی داشتم او دو درخواست آزادی مشروط و تقاضای مرخصی دارد تا بتواند آب مروارید چشمانش را عمل کند.

«نجفی» تقاضای مرخصی کرد

 وکیل شهردار پیشین تهران گفت: در آخرین تماسی که با آقای نجفی داشتم او دو درخواست آزادی مشروط و تقاضای مرخصی دارد تا بتواند آب مروارید چشمانش را عمل کند.

حمیدرضا گودرزی، وکیل محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت:‌ همانطور که مطلع هستید آقای نجفی به ۵ سال یعنی ۶۰ ماه حبس قطعی محکوم شده است. مطابق قانون، کسانی که محکومیت‌شان زیر ۱۰ سال باشد، اگر یک سوم محکومیت را سپری کرده باشند و رضایت شاکی را هم گرفته و اخلاق و رفتارشان در زندان مورد تایید مسئولان زندان باشد و حالات و رفتار محکوم نشان دهد پس از آزادی دیگر مرتکب جرمی نمی‌شود، آنگاه شرایط آزادی مشروط را دارد. آقای نجفی به جای آنکه یک سوم حبس مندرج در حکم را تحمل کند، باید بیست ماه حبس را تحمل کرده و تقاضای آزادی مشروط می‌کرد.

وی افزود:‌ او الان سی و یک ماه یعنی بیشتر از نصف محکومیتش را هم گذرانده، رضایت شاکی را همان ابتدا گرفت و مسئولان زندان وضعیت اخلاقی او را عالی توصیف کردند و رفتار مطلوبی دارد و با توجه به آنکه سال‌ها به عنوان وزیر، دارای مسئولیت‌های فرهنگی و مدیریتی در سطح کلان کشوری بوده است، شخصیت وی به خوبی نشان می‌دهد که دیگر مرتکب جرمی نخواهد شد. لذا تمام شرایط قانونی برای تخفیف آزادی مشروط را دارد. اما دادستان محترم تهران با آزادی مشروط ایشان مخالفت کرده است. حالا ما می‌توانیم مجددا قانونا تقاضای آزادی مشروط را تقدیم کنیم تا پرونده مجددا از طریق دادسرای امور جنایی به دادستانی تهران ارسال شود تا ببینیم چه تصمیمی گرفته خواهد شد. 

گودرزی همچنین تصریح کرد: مسئله مهم دیگر این است که حسب دستور دادستان محترم تهران آقای نجفی را به پزشکی قانونی معرفی نمودند و چشم پزشک معتمد پزشکی قانونی پس از معاینه چنین گزارش نمود که هر دو چشم آقای نجفی به آب مروارید مبتلا شده و نیاز به جراحی دارد. اگر عمل آب مروارید به موقع انجام نشود ممکن است به آب سیاه تبدیل شده و خطر نابینایی آقای نجفی را تهدید می‌کند. وقتی کسی آب مروارید چشمانش را عمل می‌کند، باید در شرایط بهداشتی تحت مراقبت باشد تا داروهایی که دکتر تجویز می‌کند را مرتبا مصرف کرده و سلامتی خود را به دست بیاورد. زندان یک فضای عادی نیست که برود در بیمارستان دولتی جراحی را انجام دهد و دوباره برگردد. دکتر گفته است وقتی چشم اول عمل شد باید هفت روز صبر کند تا عمل دوم انجام شود.  

وی افزود:‌ مسئله دیگر اینکه به دادسرای اوین تقاضای مرخصی دادیم که اگر می‌شود از دادستانی تقاضا کنند تا به آقای نجفی مرخصی داده شود تا چشمانش را عمل کند اما هنوز با این درخواست موافقت نکردند و پاسخی هم ندادند. مراجعه هم داریم اما پاسخی درباره این درخواست نگرفته‌ایم.

وکیل شهردار پیشین تهران گفت:‌ در رگ‌های قلب آقای نجفی انسداد عروق وجود دارد، استند وصل شده، سال‌ها پیش سکته حاد قلبی کرده است، بیماری دیابت مزمن و قدیمی دارد، بالای ۷۰ سال از سن وی می‌گذرد، شرایط زندان نیز برایشان خطرناک است و خطر ایشان را تهدید می‌کند، توقع ما این است که با آزادی مشروط او موافقت کنند. ما در شرایطی هستیم که قوه قضائیه تصمیم گرفته، قانون کاملا اجرا شود و ما چیزی به غیر از قانون تقاضا نکردیم. ما از سیستم قضایی کشور توقع داریم که طبق دستور ریاست محترم قوه قضاییه اجازه بدهند تا درباره پرونده موکلم با رأفت رفتار شده و با تقاضای او موافقت شود.

گودرزی درباره اینکه اخیرا دیداری با نجفی داشته یا خیر گفت: آخرین بار زمانی که آقای نجفی به مرخصی آمدند، ملاقاتشان کردم. اما به دلیل کرونا که شرایط زندان عادی نیست، ملاقات حضوری نداشتیم. ( البته با درخواست ملاقات مخالفت نشده است). اما تماس تلفنی با هم داشتیم که آقای نجفی دو درخواست اصلی داشتند. یکی آزادی مشروط و دیگری تقاضای مرخصی که بتواند چشم‌هایش را جراحی کرده و سلامتی‌اش را به دست بیاورد. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها