مقصد بعدی سفر استانی رئیس جمهور کجاست؟

کد خبر: 1124385

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و بررسی مسائل پارس جنوبی از جمله مسئولیت‌های اجتماعی خبر داد.

مقصد بعدی سفر استانی رئیس جمهور کجاست؟

ابراهیم رضایی جمعه شب در ارتباط مجازی با مردم گزارشی از سفر رئیس جمهور به روسیه ارائه کرد و اظهار داشت: در این سفر به عنوان رئیس گروه دوستی ایران و روسیه همراه رئیس جمهور حضور داشتم.

وی با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به روسیه برکات و دستاوردهای فراوانی خواهد داشت اضافه کرد: این سفر زمینه‌ساز توسعه مناسبات دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و… می‌شود و علاوه بر افزایش درآمدهای ارزی برای کشور، در حوزه تولید و کشاورزی از جمله خرما، گوجه‌فرنگی، صیفی‌جات و میوه و.... تأثیرگذار است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی حجم فعلی مبادلات تجاری ایران و روسیه را چهار میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: با توافقات صورت گرفته حجم مبادلات تجاری ایران به روسیه حداقل به ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

وی از تسهیل شرایط مبادلات تجاری ایران و روسیه در این سفر خبر داد و بیان کرد: در هر جایی که منافع ملت ما اقتضا کند پای میز مذاکره حاضر می‌شویم و از منافع این مردم به صورت عزت‌مندانه دفاع می‌کنیم.

پیگیری مسائل استان و شهرستان

رضایی بیان کرد: در حاشیه این سفر فرصتی دست داد تا مسائل استان بوشهر و شهرستان را نیز با رئیس جمهور و برخی وزرا مطرح و پیگیری کنیم که از مهمترین مسائل می‌توان به موضوع آب، پارس جنوبی، مصوبات سفر، ته‌لنجی و… اشاره کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در گفت‌وگو با رئیس جمهور در مورد مصوبات سفر به استان و لزوم تسریع در تخصیص اعتبارات و اجرای طرح‌ها تاکید کردیم که رئیس جمهور هم وعده پیگیری و تسریع در موضوع را داد.

وی ادامه داد: همچنین راجع به احداث سد دهرود و جاده نمازگاه - ارم - بوشکان که در این سفر به مصوبات اضافه شده بود با رئیس جمهور صحبت کردم و مقرر شد که در دستور کار قرار گیرد.

رضایی اضافه کرد: توسعه صنایع نفت و گاز و صنایع پایین دستی نفت، بهبود وضعیت آب استان و به‌ویژه شهرستان دشتستان از طریق تکمیل سدها و آب‌شیرین‌کن‌ها، تعیین تکلیف اسناد زمین‌های مردم در شهرهای مختلف دشتستان، توسعه راه‌های روستایی، احقاق حقوق مردم استان در پارس جنوبی و پاسخ به مطالبات مردم جنوب استان و… از دیگر مواردی بود که با رئیس جمهور مطرح و خواستار پیگیری آن شدیم.

وی بیان کرد: متأسفانه در حوزه صنایع پارس جنوبی تقریباً هیچ مدیر بومی نداریم و این موضوع را با رئیس جمهور در میان گذاشتیم و ایشان هم به وزیر نفت دستور پیگیری این موضوع را دادند.

لزوم استقلال نفت نرگسی از گچساران

رضایی گفت: از دیگر مسائل مطرح شده می‌توان به شکایت‌های مردم در بخش‌های مختلف از مسئولیت اجتماعی نفت، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی و ارکان ثالث و… اشاره کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور قول دادند که مجدداً به استان بوشهر سفر کنند و با حضور در پارس جنوبی موضوعاتی همچون مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در این منطقه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در نشست با وزیر نفت نیز راجع به استقلال نفت نرگسی از گچساران و پاسخگویی به شهرستان دشتستان صحبت کردیم و ایشان هم بر پیگیری موضوع تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع ته‌لنجی و اقتصاد ساحل‌نشینان از دیگر موضوعاتی بود که در این سفر پیگیری کردم و به وزیر اقتصاد دغدغه‌های مردم ساحل‌نشینان را منتقل کردم و گفتم که معیشت مردم ما به این مسئله گره خورده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها