وزیر صمت کارت زرد از مجلس نگرفت

کد خبر: 1125117

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی به شرط ارائه برنامه‌هایی مدیریتی وزیر صمت برای ارتقای خودروسازی در دو شرکت خودرو ساز، از پاسخ های وزیر صنعت، معدن، تجارت قانع شد.

وزیر صمت کارت زرد از مجلس نگرفت

در جلسه علنی روز سه‌شنبه(۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، سوال «محمد باقری بناب» نماینده بناب و تعدادی از نمایندگان  در دستور کار قرار گرفت و وی اعلام کرد در صورتی از توضیحات وزیر قانع می‌شود که «سیدرضا فاطمی امین» در مهلت دو هفته‌ای برنامه‌های مدیریتی خود را برای دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا اعلام کند.

«روح الله عباس پور» سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در این باره گفت: صنعت خودرو یکی از صنایع پیشران و مادر کشور است که بیش از نیم قرن در ایران اسلامی قدمت دارد ولی آنچه در حال حاضر مشاهده می‌شود کیفیت پایین و نامطلوب خودروها است به گونه‌ای که خودروهای داخلی هیچ مشتری خارجی به جز از سوریه و عراق ندارد.در حال حاضر هم این کشورها حاضر به واردات از ایران نیستند و این سوال از وزارت صمت مطرح است که برنامه این وزارتخانه برای ارتقا صنعت خودرو چیست؟

وی افزود: یکی از مطالبات جدی مردم هم درباره خودرو و دو شرکت ایران خودرو و سایپا است. چرا که مردم از کیفیت خودرو ناراحت بوده و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان پیگیری های جدی در این باره هستند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج تاکیدکرد: هرچقدر از عمر خودروسازی کشور گذشته، کیفیت خوردرو پایین تر آمده است و حتی خودورهایی که تحویل ترابری مجلس شدند به شرکت خودروسازی سازنده ارجاع شدند. انتظار داریم که وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه ماه یک بار نسبت به ارتقاء کیفیت خودرو به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد. چرا که در این ادوار گزارشی در ارتقاء کیفیت خوردو به مجلس ارائه نشده است.

عباس پور تاکید کرد: در دیگر سوال این موضوع مطرح می‌شود که عوامل کیفیت نامطلوب و پایین خودروهای داخلی چیست؟/ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها