تلاش کارگزاران برای بازگرداندن قدیمی‌ها

کد خبر: 1125977

با رفتنکرباسچی و دبیر کل شدن حسین مرعشی قرار است کمیته‌ای تشکیل شده و افرادی همچون محمد هاشمی را متقاعد سازند که به حزب برگردند. بعد از او هم انگار نوبت جهانگیری و هاشمی‌طبا است.

تلاش کارگزاران برای بازگرداندن قدیمی‌ها

گروه سیاست سایت فردا - وقتی کارگزارانی‌ها غلامحسین کرباسچی را کنار گذاشته و حسین مرعشی را به جای او دبیرکل کردند، معلوم شد که تغییراتی در راه است. تغییراتی که اظهارات اخیر مرعشی مبنی بر اینکه اشتباه تاریخی آنها فاصله گرفتن از رهبری بود، تنها یک بخش از آن بود. 

تغییرات کارگزاران حالا دیگر وارد فاز جدیدی شده و شاهدش تلاشی است که برای برگرداندن قدیمی‌تر ها می‌شود. قرار است کمیته‌ای تشکیل شده و با هدف استفاده از تجارب اعضا و موسسان حزب کارگزاران افرادی همچون محمد هاشمی را متقاعد سازند که به حزب برگردند. آنطور که «فارس» نوشته دعوت‌نامه‌ای هم برای اسحاق جهانگیری و مصطفی هاشمی‌طبا  ارسال شده است.

این تلاش برای بازگرداندن چهره‌های سابق درحالی صورت می‌گیرد، که هنوز معلوم نیست در کارگزاران دوران جدید علت دور شدن هر کدام از انها کاملا رفع شده باشد. مثلا محمد هاشمی هفت سال پیش استعفا داد و گفته چون حزب در عمل مثل «جبهه» عمل می‌کند، چنین تصمیمی گرفته است. دلیل اصلی را اما دو سال بعد گفت و آن چیزی نبود غیر از ورود چهره‌های جدید. چهره‌های مثل محمد قوچانی که بیشتر اصلاح‌طلب بودند تا کارگزارانی که نزدیک بود به هاشمی‌رفسنجانی. 

جهانگیری هم که بعد از حضور در دولت روحانی و نقش ایفا کردن در دولت یاران حزبی خود را فراموش کرد. 

به هرحال باید صبر کرد و دید که این نیروهای سیاسی در فضای فعلی که نه کارگزاران جایگاه ویژه‌ای دارد و نه اصلاح‌طلبان با هم کنار آمده و به یک انسجام می‌رسند یا نه.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها