از افزایش یارانه گفتند اما هیچ اتفاقی نیفتاد

کد خبر: 1126570

محمدرضا خباز در یادداشتی به نقد وعده افزایش یارانه‌ها و منتفی شدن آن پرداخت.

از افزایش یارانه گفتند اما هیچ اتفاقی نیفتاد

گروه سیاسی فردا: متن این یادداشت به شرح زیر است:

معاون اقتصادی دولت سیزدهم رسما خبر داد «در آذرماه قرار است اتفاق خوبی برای افزایش یارانه ها بیفتد». اصلا چه نیازی بود که پیشا پیش این مسئله برای مردم بازگو شود. در حالیکه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و قرار بود تازه لایحه حذف ارز ترجیحی به مجلس برود، وعده افزایش یارانه به مردم داده شد.

بلافاصله عضو دیگر کابینه یعنی وزیر اقتصاد حرف معاون اقتصادی را رد کرد، معاون اول رئیس جمهور نیز همین طور. آذرماه تمام شد برای اجرای وعده داده شده اتفاقی نیفتاد. دی ماه تمام شد اما هیچ اتفاقی نیفتاد، به نیمه بهمن رسیدیم و همچنان خبری نیست . از تصمیم روز شنبه (نهم بهمن) کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ و مخالفت این کمیسیون با حذف ارز ترجیحی بر می آید که قرار نیست هیچ اتفاقی برای افزایش یارانه ها بیفتد.

وقتی هنوز مشخص نیست در نهایت چه تصمیمی اتخاذ شود، با اعلام سریع یک موضوع برای جامعه انتظار ایجاد کردند. مردم این روزها تحت فشار اقتصادی هستند و امیدشان به این دولت است. چنین اتفاقاتی جز تشدید یأس و سرخوردگی نتیجه دیگری عاید جامعه نمی کند. بنابراین چه نیازی بود پیشاپیش چنین مسئله ای به مردم گفته شود چون در نهایت هیچ اتفاقی نیفتاد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها