مظلوم‌نمایی شگرد همیشگی مدعیان اصلاحات

کد خبر: 1127122

مظلوم‌نمایی به وقت پاسخگویی شگرد همیشگی مدعیان اصلاحات سرویس سیاسی- روزنامه اعتماد روز گذشته گزارش تیتر یک خود را با عنوان مضحک «اعتراض به صحنه‌آرایی» که اتفاقا رمز آشوب و فتنه 88 هم بود را به حواشی برنامه جهان آرا و فرار معاونان زنان دولت اصلاحات و اعتدال به وقت پاسخگویی پرداخت و نوشت: «شهیندخت مولاوردی که در این رابطه توضیحاتی را در اختیار «اعتماد» قرار داده، از جمله گفته که او و زهرا شجاعی به هیچ عنوان قصد این را نداشتند که استودیو را ترک کنند، بلکه پس از آنکه می‌بینند تنها پاسخ به حدود 5 دقیقه اعتراض آنها، قطع کردن میکروفن‌های‌شان از سوی تهیه‌کننده برنامه و سکوت و طفره از پاسخگوی مجری برنامه است، به نشان اعتراض استودیو را ترک می‌کنند.» بر خلاف ادعاهای مطرح شده در گزارش این روزنامه‌، اتفاقا آنچه که در آن برنامه بیش از پیش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت آن بود که به زعم کاربران، تحمل و شنیدن پاسخگویی در مهمانان این برنامه وجود نداشت و همین امر موجی از اعتراضات را در پی داشت. از سویی دیگر، مهمانان این برنامه که از طیف اصلاحات بودند برای آنکه از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کرده و دست به تنویر افکار عمومی بزنند در اواسط برنامه و در زمانی که مخاطب منتظر یک نتیجه مشخص از فرآیند گفت‌وگوها بود، فرار را بر قرار ترجیح دادند و تلاش کردند با این اقدام، برنامه جهان آرا را که اتفاقا خوب توانسته مخاطب خود را پیدا کند، به صورت مهندسی شده جلوه دهند. به واقع نمایندگانی از مدعیان آزادی بیان و گفت‌وگوی تمدن‌ها روی آنتن زنده نشان دادند که زبان خودی را بلد نیستند و حتی نمی‌توانند در گفتمان داخلی هم موفق عمل کنند چه رسد به گفت‌وگوی تمدن‌ها. فرار و مظلوم‌نمایی به وقت پاسخگویی به شگرد همیشگی و ثابت این جریان تبدیل شده. تا جایی که چندی پیش روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد ضمن اذعان به این مسئله تاکید کرده بود: چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب به خاطر تهی بودن و فرار از پاسخگویی، حاضر به انجام مصاحبه نیستند.

مظلوم‌نمایی شگرد همیشگی مدعیان اصلاحات

روزنامه اعتماد روز گذشته گزارش تیتر یک خود را با عنوان مضحک «اعتراض به صحنه‌آرایی» که اتفاقا رمز آشوب و فتنه 88 هم بود را به حواشی برنامه جهان آرا و فرار معاونان زنان دولت اصلاحات و اعتدال به وقت پاسخگویی پرداخت و نوشت: «شهیندخت مولاوردی که در این رابطه توضیحاتی را در اختیار «اعتماد» قرار داده، از جمله گفته که او و زهرا شجاعی به هیچ عنوان قصد این را نداشتند که استودیو را ترک کنند، بلکه پس از آنکه می‌بینند تنها پاسخ به حدود 5 دقیقه اعتراض آنها، قطع کردن میکروفن‌های‌شان از سوی تهیه‌کننده برنامه و سکوت و طفره از پاسخگوی مجری برنامه است، به نشان اعتراض استودیو را ترک می‌کنند.»

بر خلاف ادعاهای مطرح شده در گزارش این روزنامه‌، اتفاقا آنچه که در آن برنامه بیش از پیش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت آن بود که به زعم کاربران، تحمل و شنیدن پاسخگویی در مهمانان این برنامه وجود نداشت و همین امر موجی از اعتراضات را در پی داشت. از سویی دیگر، مهمانان این برنامه که از طیف اصلاحات بودند برای آنکه از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کرده و دست به تنویر افکار عمومی بزنند در اواسط برنامه و در زمانی که مخاطب منتظر یک نتیجه مشخص از فرآیند گفت‌وگوها بود، فرار را بر قرار ترجیح دادند و تلاش کردند با این اقدام، برنامه جهان آرا را که اتفاقا خوب توانسته مخاطب خود را پیدا کند، به صورت مهندسی شده جلوه دهند.

به واقع نمایندگانی از مدعیان آزادی بیان و گفت‌وگوی تمدن‌ها روی آنتن زنده نشان دادند که زبان خودی را بلد نیستند و حتی نمی‌توانند در گفتمان داخلی هم موفق عمل کنند چه رسد به گفت‌وگوی تمدن‌ها.

فرار و مظلوم‌نمایی به وقت پاسخگویی به شگرد همیشگی و ثابت این جریان تبدیل شده. تا جایی که چندی پیش روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد ضمن اذعان به این مسئله تاکید کرده بود: چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب به خاطر تهی بودن و فرار از پاسخگویی، حاضر به انجام مصاحبه نیستند./کیهان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها