سلیمی‌نمین در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد

جلیلی «نیروی به‌علاوه» است نه «دولت در سایه»

کد خبر: 1127469

سلیمی نمین در گفت‌وگو با «فردا» گفت نامه منتسب به جلیلی مربوط به دولت قبل بوده و حجم آن هم آنقدر که گفتند نبود.

جلیلی «نیروی به‌علاوه» است نه «دولت در سایه»

گروه سیاست سایت فردا – چند وقتی است که رسانه‌ها در درجه اول و سیاسیون در درجه دوم به فکر تشکیل دولت در سایه هستند. به این معنا که برخی مایل هستند نقش دولت در سایه را برای دولت رئیسی ایفا کنند، برخی هم هر انتقادی را نشانه تشکیل در دولت سایه می‌دانند.

همین است که یک روز روحانی به خاطر چند دیدار با چهره‌های سیاسی، یک روز جلیلی به خاطر یک نامه که هنوز راست و دروغش معلوم نیست و یک روز هم همتی به خاطر توییت‌های انتقادی دولت در سایه نامیده می‌شود.

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «فردا» با اشاره به اینکه «تشکیل دولت در سایه یک موهبت است که می‌تواند مفید و سازنده باشد» گفت: « اما اینکه آقای روحانی ظرفیت این کار را داشته باشد، درست نیست. بعید می‌دانم که او بتواند چنین ظرفیتی را در جامعه احیا کرده و عده‌ای را با خود همراه کند تا ذیل او فعالیت سیاسی کرده و امیدوار باشند که روحانی بتواند به عرصه سیاست برگردد. یعنی بتواند توفیقی داشته و نظر مثبت مردم را جلب کند.»

وی با اشاره به جلسات اخیر او با سیاسیون که از سوی برخی تلاش برای تشکیل دولت در سایه تلقی می‌شود، گفت: «این جلسات، یک سری جلسات معمولی است. قطعا آقایانی که در عرصه فعالیت های سیاسی و اجرایی بوده‌اند، ملاقات‌هایی با هم دارند و خیلی طبیعی است و نباید تفسیر به تشکیل دولت در سایه شود. البته اینکه بتواند مایه مسرت است چون دولت در سایه مولد است اما آقای روحانی کسی نیست که به خود زحمت داده و در شرایط کنونی تولید فکر کند آن هم در شرایطی که خیلی ها تصور می کنند او نمی تواند آحاد جامعه را با خود همراه کند.»

وی در واکنش به رسانه‌هایی که از تشکیل دولت در سایه از سوی جلیلی خبر می‌دهند، نیز گفت: «جلیلی نمی‌تواند دولت در سایه تلقی شود. او نیروی همراه با دولت است. او هم سنخ دولت است. دولت سایه، دولت رقیب است. اگر روحانی محبوببتی داشت می‌توانست دولت سایه باشد اما جلیلی خیر. او اگر فعالیتی کند و تولید فکر داشته باشد مستقیما در خدمت دولت است به این خاطر که حتی اگر خودش در دولت حضور نداشته باشد، بسیاری از همراهان و همفکران او در دولت رئیسی حضور دارند».

وی جلیلی را «نیروی به علاوه» تلقی کرد و گفت: «جلیلی دولت در سایه نیست. آن نامه‌ای که بهانه این تلقی شد هم مربوط به دوران دولت روحانی بوده و حجم آن نیز آنقدرها که گفتند، نبوده است».

سلیمی نمین در ادامه و در پاسخ به اینکه چرا رسانه‌های اصلاح‌طلب جلسات روحانی با چهره‌هایی مثل ناطق نوری، باهنر و لاریجانی را تلاش اصلاح‌طلبان برای تشکیل دولت در سایه تلقی کرده و به حساب خود گذاشتند؟ گفت: «این طبیعی است که جریانی که دچار مشکلات متعدد است، تلاش کند به گونه‌ای وانمود کند که دچار بحران نبوده، جاذبه دارد و عناصر برجسته سیاسی حاضر به فعالیت با آن هستند. درحالی که اصلا اینطور نیست. بیان این مطلب برمی‌گردد به اینکه طبیعتا یک جریان سیاسی باید اینطور عمل کند. فاصله این بایدها با واقعیت اما حرف دیگر است».

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به برخی رسانه‌ها که انتقادها ناصر همتی را تلاش برای تشکیل دولت در سایه می‌دانند هم گفت: «آقای همتی حداکثر یک کارشناس است. اینکه نظرات او را به عنوان کارشناس قبول داشته باشیم یا نداشته باشیم هم حرف دیگری است».

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها