ائتلاف بانیان وضع موجود برای تخریب دولت سیزدهم

کد خبر: 1127631

محمود علیزاده‌طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و وکیل خانوادگی خانواده آیت‌الله هاشمی در گفتگو با خبرگزاری برنا اعلام کرد اخیراً حسن روحانی با محمد خاتمی، ناطق‌نوری، اسحاق جهانگیری، محمدرضا باهنر، محسن هاشمی و علی لاریجانی دیدار کرده است.

ائتلاف بانیان وضع موجود برای تخریب دولت سیزدهم

محمود علیزاده‌طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و وکیل خانوادگی خانواده آیت‌الله هاشمی در گفتگو با خبرگزاری برنا اعلام کرد اخیراً حسن روحانی با محمد خاتمی، ناطق‌نوری، اسحاق جهانگیری، محمدرضا باهنر، محسن هاشمی و علی لاریجانی دیدار کرده است.

وی مدعی شد این جلسات به منظور «احیای جمهوریت نظام» از جمله بررسی علل کاهش مشارکت سیاسی مردم تشکیل شده و هدف آن بازسازی احزاب اصلاح‌طلب است.

شواهد امر نشان می‌دهد بانیان وضع موجود قصد دارند با تشکیل اتاق‌های فکر عملیات روانی و تکیه بر فضای مجازی با هدف تخریب دولت سیزدهم، راهی برای بازگشت خود به صحنه سیاسی کشور بیابند و مجدداً در را بر همان پاشنه قبلی بچرخانند.

شوخی تلخ

میدانداری رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم که میراث رکود سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و همچنین افزایش بی‌سابقه تحریم‌های خارجی را برای کشور به جای گذاشته، مانند یک شوخی تلخ سیاسی است. حسن روحانی همان کسی است که وعده داد چرخ اقتصاد را خواهد چرخاند، اما آن چرخ را شکست. رشد بی‌سابقه آمار‌های منفی اقتصادی در مقایسه با ابتدای شروع دولت او و به تبع آن رشد معضلات اجتماعی خود شاهد آن است که آقای روحانی برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور بسیار عجله کرده است چراکه حداقل باید همانند دو سال آخر دولت خود همچنان سیاست سکوت را انتخاب می‌کرد تا کمتر یادآور روز‌های تلخ مردم باشد. چه آنکه حضور اسحاق جهانگیری در این جلسات نیز یادآور باتلاق ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی است که امروز اقتصاد کشور را همچنان به گروگان گرفته و نه راه پیش برای تصمیم‌گیران گذاشته است و نه راه پس.

از سویی دیگر حضور چهره‌هایی نظیر محمد خاتمی در این جلسات که سابقه و مدیریت اقدام علیه جمهوریت را در سال ۸۸ دارد، آن هم به منظور احیای جمهوریت نظام! از طنز‌های تلخ روزگار است.

نگاهی به چالش‌های رسانه‌ای علیه دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور نشان می‌دهد رسانه‌های زنجیره‌ای چگونه به دنبال آن هستند تا دستاورد‌ها را نقطه ضعف نشان بدهند.

علیه جمهور

به گزارش رجانیوز، نمونه دیگر این پروژه‌ها، حمله و هتک حرمت رئیس‌جمهور پس از سفر موفق روسیه بود؛ سفری که با دستاورد عینی ارتقای سطح روابط تجاری آن هم در میانه جنگ اقتصادی همراه بود، اما بازنمایی رسانه‌ای از آن چه تصویری نشان داد؟ کسانی که پس از ۱۲ سال بالانشینی در مجلس، در ایام انتخابات اخیر و پیش از ردصلاحیت توانایی ملت ایران را در «تهاتر پوست بز» می‌دیدند، طبیعتاً از شکستن رکود دیپلماسی در این دولت خوشحال نشدند. اگر چه آن‌هایی که با سیاه‌نمایی دستاورد‌های مهم «رزمایش مرکب نظامی» میان ایران، چین و روسیه و همچنین دستاورد سیاسی ارتقای روابط در میانه مذاکرات هسته‌ای را نادیده انگاشتند، جز این انتظار نمی‌رود که منافع ملی را به پای عقده‌های جناحی و ضعف عملکردی خود ذبح کنند. چه آنکه روزگاری شعار «امضای کری تضمین است» سر می‌دادند و توانایی ملت ایران را در «آبگوشت بزباش» خلاصه می‌کردند.

بازی تمام شده است؛ بازی «فامیل‌بازی»، کار نکردن به بهانه تحریم و FATF، بازی با جان مردم در عدم‌تلاش برای واردات واکسن، بازی با انگیزه جوانان در عدم‌ساخت مسکن، بازی غرب‌پرستی و نگاه به خارج، بازی «نمی‌توانیم نفت بفروشیم»، بازی احوالپرسی از کارگران از داخل ماشین خارجی شاسی بلند، بازی «بروید به جهنم»، بازی «دختر مظلوم وزیر»، بازی «جیسون رضائیان و طعم آدامس رئیس‌جمهور» و همه بازی‌هایی که به نام اعتدال و میانه‌روی ملت ایران را بازی می‌داد، تمام شده است.

مردم به عقب برنمی‌گردند

امروز دیگر درآمد فروش نفت ایران به زمانی برگشته است که برجام نتوانست به آن نقطه برسد، واکسن آنچنان در اختیار مردم قرار گرفته که کار به خواهش از مردم برای تزریق واکسن رسیده است، دیپلماسی غرب‌گرا به توازن رسیده و همزمان با مذاکره با غرب در حال توافق راهبردی با شرق هستیم، کشور‌های عربی به ایران می‌آیند و مردم از بازی بیزار، امروز رئیس‌جمهوری را می‌بینند که نه تنها در کاخ سعادت‌آباد اسکان ندارد بلکه پنج‌شنبه و جمعه و هیچ روز تعطیلی را به رسمیت نمی‌شناسد، رئیس‌جمهوری را تجربه می‌کنند که به جای آنکه صبح جمعه بفهمد چه اتفاقی در کشور افتاده است، روز‌های جمعه‌اش پرکار‌ترین روز کاری اوست و از کاخ کرملین تا حضور در میان مردم سیل‌زده را در کمتر از ۴۸ ساعت کاری خود ثبت می‌کند.

امروز این مردم هستند که می‌گویند ما به عقب برنمی‌گردیم چراکه آن‌هایی هم که به واسطه دلخوری از عملکرد تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات ۹۲ و ۹۶، با صندوق رأی قهر کردند، به خوبی لمس می‌کنند که رئیس‌جمهور با رئیس‌جمهور «فرق می‌کند». رئیس‌جمهوری که به بهانه مقابله با کرونا، حتی به اعضای هیئت دولت و وزرای خود هم وقت ملاقات نمی‌دهد با رئیس‌جمهور دیگری که نه تنها در دسترس مسئولان بلکه در دسترس آحاد ملت است، قطعاً فرق می‌کند./منبع: روزنامه جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها