راز میز بزرگ در دیدار رئیسی و پوتین فاش شد

کد خبر: 1129359

تحریریه نوشت: خبرگزاری «رویترز» دلیل فاصله نامعمول روسای جمهوری ایران و فرانسه با «ولادیمیر پوتین» را فاش کرد.

راز میز بزرگ در دیدار رئیسی و پوتین فاش شد

دیدارهای «ابراهیم رئیسی» و «اماوئل مکرون» با «ولادیمیر پوتین» در روسیه بسیار شبیه به یکدیگر بود و موجب شد تا بسیاری در ایران و فرانسه نسبت به این موضوع انتقاد کنند و آن را بی احترامی رئیس جمهوری روسیه به همتای ایرانی و فرانسوی بدانند.

حال افراد مطلع به «رویترز» اعلام کردند که مکرون با این گزینه ها روبرو بود که یا پروتکل های سختگیرانه کاخ کرملین را اجرایی کند یا انکه رضایت دهد روس ها از وی آزمایش PCR خودشان را انجام دهند.

از آنجاکه رئیس جمهوری فرانسه انجام آزمایش کرونا را رد کرد پس دو رهبر همچون ملاقات با ابراهیم رئیسی، در دو سوی میز 13 فوتی  و با فاصله 4متری نشستند و به مذاکره پرداختند.

این تصویر به شدت در رسانه های اجتماعی بازتاب داشت. اتفاقی که در ایران و فرانسه با آن یکسان برخورد شد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، پیش از دیدار هفته جاری خود با ولادیمیر پوتین، از انجام آزمایش کووید-۱۹ روسی خودداری کرد زیرا دستیاران وی نگرانی‌ بودند که ممکن است با این اقدام  DNA وی در دسترس روسیه قرار بگیرد.

یکی از این مشاوران به رویترز گفت: ما به خوبی می دانستیم که این تصمیم به معنای عدم دست دادن و نشستن در فاصله دور است اما نمی توانستیم بپذیریم که آنها به DNA رئیس جمهور فرانسه دست پیدا کنند.

مشاور دیگری به این خبرگزاری تایید کرد که مکرون قبل از ترک فرانسه آزمایش PCR فرانسوی انجام داده بود و پس از ورود به روسیه از پزشک خود خواست آزمایش آنتی ژن را تحویل بدهد.

بر اساس گزارش ها، این فرد عنوان داشت که «روس ها به گروه همراه رئیس جمهوری فرانسه اعلام کردند پوتین در یک حباب شدید بهداشتی نگه داشته می شود».

رویترز خاطرنشان کرد که برخلاف دیدار مکرون با پوتین، «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان، چند روز بعد از روسیه بازدید کرد و در نزدیکی پوتین نشست و با او دست داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها